Hyundai trafił tym modelem w dziesiątkę
Jakich samochodów szukamy do poruszania się na co dzień? Dla większości kierowców podstawową zależnością jest cena. Jeśli samochód jest stosunkowo tani, jesteśmy w stanie przymknąć oko na inne kwestie. Oczywiście auto musi się nam też podobać. Jednocześnie chcemy czegoś jakościowego. Możliwie jak najmłodszego, z dobrego rocznika, dopracowanego technologicznie. Później przychodzi pora na inne kwestie, jak chociażby rodzaj i moc silnika, czy spalanie paliwa. Wydaje się, że ten Hyundai wszystko to ze sobą łączy, dając nam naprawdę niezły kompromis.

Hyundai zaprezentował model i20 w 2008 roku. Mowa tutaj o hatchbacku segmentu B, który był dostępny z napędem na przód, w wersji 3, lub 5-drzwiowej i z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Inżynierowie zadbali o odpowiedni poziom bezpieczeństwa – z testów Euro NCAP wyłoniła się maksymalna ocena 5 gwiazdek. Już pierwsza wersja i20 wyglądała bardzo ładnie i mogła przemawiać przede wszystkim do młodszych kierowców. Jego cechy sprawiły, że Hyundai niemal od razu stał się ważnym punktem w ofercie i dobrze się sprzedawał.
Dobry silnik i spalanie, co jeszcze?
Dziś i20 jest produkowane już w trzeciej generacji, natomiast od samego początku zbierało w Polsce bardzo dobre opinie i oceny. Wśród zalet wymienia się m.in. przestrzeń dla kierowcy i pasażerów oraz ergonomię. To pokazuje, jak dobrze zostało zaprojektowane wnętrze i udowadnia, że nawet hatchback segmentu B może być komfortowy i zapewniać wygodną podróż. Dochodzą do tego inne kwestie – dobry system wentylacji i ogrzewania, widoczność, ale również m.in. niskie koszty utrzymania oraz bezawaryjność. Do wielu kierowców pewnie przemówią głównie te dwie ostatnie.

Średnia ocena Hyundaia i20 sięga na portalu „Autocentrum” 4,4 na 5, co wygląda bardzo dobrze biorąc pod uwagę średnią całego segmentu – 4,0. Mówimy tu o silnikach benzynowych i dieslach o pojemności od 1,0 do 1,6 litra. Moc to zazwyczaj okolice 100 koni mechanicznych, natomiast przekłada się to na dobre spalanie – nawet poniżej 5 litrów w przypadku benzyniaków. A to już świetny wynik. Ceny nowego i20 rozpoczynają się dziś od 79 600 zł. W używanych wybór jest naprawdę ogromny, a ceny startują już w okolicach 5-6 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Hyundai