Ford w takiej cenie? Brzmi dobrze…
Maj 2008 roku – Ford prezentuje nowego SUV-a klasy kompaktowej, wywodzącego się z koncepcji auta przeznaczonego przede wszystkim na rynek europejski. To właśnie tutaj – na Starym Kontynencie – Kuga ma osiągać największe sukcesy. Dokładnie w te gusta i jednocześnie normy ma trafiać najlepiej. Pierwsza Kuga od razu znajduje swoich fanów. Samochód jest ładny, bezpieczny, ma całkiem niezłe wyposażenie oraz konkurencyjną cenę. Czy projekt się przyjął? Raczej tak, skoro od 2019 roku w Walencji produkowana jest już trzecia generacja. Skądinąd – wygląda ona zjawiskowo.

Nowy Ford Kuga wygląda naprawdę kapitalnie – jest duży, potężny, masywny, ale jednocześnie agresywny i dynamiczny. Mamy tutaj zupełnie inne podejście do segmentu SUV-ów i crossoverów. To samochód, który można ustawić obok najlepszych przedstawicieli bezpośredniej konkurencji i Kuga z całą pewnością nie będzie odstawała. Model ten od zawsze był w Polsce bardzo dobrze oceniany, natomiast najnowsza generacja ma na portalu „Autocentrum” średnią na poziomie aż 4,5 na 5. To naprawdę świetny wynik. Główne zalety to m.in. widoczność, przestrzeń dla kierowcy i pasażerów a także gama silnikowa.
Co z tymi silnikami?
Bez względu na poglądy i przekonania, każdy znajdzie tu silnik dla siebie. Kuga trzeciej generacji była bowiem oferowana chociażby z jednostkami benzynowymi i dieslowskimi. Te pierwsze to 1.5 EcoBoost o mocy 120, lub 150 koni mechanicznych. Diesle mocą sięgały nawet 190 koni. Natomiast do wyboru są też różne hybrydy, których moc to zakres od 180 do 243 koni mechanicznych. Jak już wspominałem – nie ma się tutaj do czego przyczepić. I to nie tylko pod względem osiągów, ale również w kontekście wyglądu, wyposażenia, technologii i systemów. A i spalanie wygląda całkiem nieźle. Warto to docenić.

Cena promocyjna na nową Kugę rozpoczyna się aktualnie od 140 480 zł. W sieci jesteśmy w stanie znaleźć dziś używane modele trzeciej generacji za niecałe 60 tysięcy złotych, co prezentuje się już niezwykle interesująco. Natomiast Kugę bez podziału na generacje znajdziemy już za mniej, niż 20 tysięcy złotych. Oczywiście w większości będą to egzemplarze sprzed 2010 roku.
Zdjęcia: Ford