To Subaru zyskuje dziś na popularności
Nie da się żyć wiecznie mitem Imprezy. Choć Subaru nie „skasowało” swojego flagowego modelu, w pewnym momencie nadeszła pora na zmianę strategii. Sama Impreza też zresztą na przestrzeni lat mocno zaczęła się zmieniać, aby wciąż stanowić konkurencję na rynku. Natomiast japoński producent wiedział, że upodobania kierowców się zmieniają. Coś, co podobało się ludziom 20 lat temu, dzisiaj powoli staje się zapomniane. Rynek otworzył się na SUV-y i crossovery i segment ten stopniowo, z roku na rok, zyskiwał coraz większą popularność.

Subaru zaprezentowało wówczas model XV. Mowa konkretniej o 2011 roku, kiedy ludzie po raz pierwszy zobaczyli auto na targach we Frankfurcie. To pięciodrzwiowy crossover segmentu C, a więc przedstawiciel segmentu, który dziś cieszy się wyjątkową popularnością. Samochód miał napęd na cztery koła, popularne silniki typu boxer i do wyboru parę rodzajów skrzyni biegów. Test bezpieczeństwa Euro NCAP dał maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Niewielka waga w połączeniu ze sporym, 70-litrowym zbiornikiem paliwa umożliwiała dalekie podróże na jednym tankowaniu.
Czym jeszcze zachęca?
Oczywiście napęd na cztery koła jest tu sporą zaletą. Tak samo można określić silniki, czyli benzynowe i dieslowskie 1.6 i 2.0 o mocy od 114 do 150 koni mechanicznych. Nie ma tutaj mowy o przesadnej dynamice, natomiast to są dokładnie takie jednostki, jakie cenią aktualnie Europejczycy. Niezbyt mocne, ale trwałe, wytrzymałe i jednocześnie oszczędne. Średnie spalanie w przypadku diesla spada poniżej 6 litrów w benzyniakach to niecałe 7 litrów. Jak już wspominałem, to na pewno spore zalety, natomiast w przypadku takiego miejskiego crossovera znaczenie ma też coś zupełnie innego. A tak się składa, że Subaru XV było samochodem bardzo wygodnym, komfortowym i dobrze wyposażonym.

Już w podstawowej wersji był m.in. system start stop, pełna elektronika, automatyczna klimatyzacja, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, czy też rozwinięte multimedia. Zapomnijmy o sportowych doznaniach – Subaru XV to świetny miejski crossover – trwały, niezbyt duży i oszczędny. To taki samochód, jaki dzisiaj ma największe szanse na rynku. Jego ceny zaczynają się w okolicach 20 tysięcy złotych. Dla wielu osób to może być atrakcyjny wybór – szczególnie dla tych, którzy markę Subaru mają w sercach od czasów dawnej, kultowej Imprezy.
Zdjęcia: Subaru UK Media Center