Spis treści:
- Kompletna rewolucja przyniosła efekt
- Zalety, silniki, wyposażenie
- Ceny używanych egzemplarzy
SUV zmiksowany z minivanem
Na pierwszy rzut oka Ford Escape trzeciej generacji to mieszanina SUV-a z minivanem. Była to ogromna zmiana na plus w kontekście tego, jak Escape wyglądał wcześniej. W poprzednich generacjach przypominał bowiem bardziej terenówkę… i to dosyć surową. Trzecia generacja Escape, która pojawiła się na rynku w 2012 roku, była już skonstruowana według nowego języka stylistycznego marki, według zupełnie innej koncepcji. Rewolucyjne zmiany w Escape musiały przypaść do gustu kierowców – również w Europie.

Oficjalnie mowa tutaj o SUV-ie segmentu C, a więc idealnym kompromisie i obszarze, który budzi aktualnie zdecydowanie największe zainteresowanie. Ford Escape cieszy się w Polsce bardzo dobrymi opiniami i ocenami. Kierowcy podkreślają, że samochód prezentuje się świetnie – zarówno pod względem designu, jak i kwestii mechanicznych. Zresztą – układ jezdny oraz silnik są w jego przypadku jednymi z najczęściej wymienianych zalet.
Co ma pod maską?
W Polsce popularne są przede wszystkim dwie jednostki benzynowe. Ta pierwsza to 1.6 EcoBoost o mocy 180 koni mechanicznych, ta druga to z kolei 2.0 EcoBoost o mocy 243 koni. Większość egzemplarzy wystawionych w Polsce na sprzedaż to właśnie jeden z tych dwóch silników. Oczywiście pojawiają się też inne jednostki, bo cały zakres ich pojemności to wartości od 1.5 do 2.5 litra. Do wyboru było tutaj kilka rodzajów skrzyni biegów oraz napęd – na przednią oś, bądź na cztery koła. Ford Escape mógł pochwalić się też najwyższym poziomem bezpieczeństwa, potwierdzonym wynikiem 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

Ford Escape był bardzo dobrze i komfortowo wyposażony. Wszak był oferowany również na rodzimym rynku amerykańskim, więc musiał zapewniać pod tym względem odpowiedni poziom. Mamy zatem przed sobą samochód, który jest doceniany w wielu obszarach. Łączący w sobie najważniejsze cechy kilku innych segmentów. Jest przy tym wszystkim też stosunkowo tani, bo dziś najtańsze sztuki to już okolice 30 tysięcy złotych, na przykład za rocznik 2014. Dziś dla części osób może być to bardzo ciekawa propozycja.
Zdjęcia: Ford