Krótsze rajdy, podwójne punkty

W ubiegły piątek podczas Gali PZM tradycyjnie już zostały zaprezentowane projekty kalendarzy na kolejny sezon. Rozszerzenie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski o kolejną, siódmą rundę to tylko jedna ze zmian. Modyfikacjom ulegnie bowiem format rajdów oraz system punktacji.

Krótsze rajdy, podwójne punkty
Podaj dalej

Tradycyjnie już rajdowy sezon w polskiej ekstraklasie rozpocznie się na Dolnym Śląsku, a konkretnie w Świdnicy. Co więcej nastąpi to podobnie jak w tym roku w przedostatni weekend kwietnia.

Oprócz Świdnickiego cztery inne rajdy (Dolnośląski, Nadwiślański, Śląska, Elektrėnai lub Wisły) będą miały identyczny status. Co to oznacza? – Podjęliśmy decyzję, aby w przyszłym roku rundy RSMP zostały nieco skrócone zaczyna Jarosław Noworól z Głównej Komisji Sportu Motorowego PZM. – Minimalna długość wszystkich oesów ma wynosić 100 km. W praktyce oznacza to, że zmianie ulegnie format rajdów. Po wieczornej ceremonii startu i ewentualnym prologu, rywalizacja na właściwych oesach będzie jednodniowa – wyjaśnia Noworól.

Nieco inny status będą miały rajdy: Rzeszowski i Polski. Pierwszy z nich będzie stanowił rundę dość dziwnego i do tej pory mało znanego polskim kibicom tworu o nazwie European Rally Trophy. Całkowita długość oesów podkarpackiej imprezy ma wynosić +/- 170 km. Rajd Polski, który podobnie jak w sezonach 2011, 2012 i 2013, został przeniesiony na końcówkę września, będzie przedostatnią rundą Rajdowych Mistrzostw Europy.

Gruntownej zmianie ulegnie również system punktacji, bowiem podczas Rajdu Rzeszowskiego i Polskiego pula punktów będzie podwojona. W praktyce oznacza to, że z Rzeszowa i Mikołajek będzie można wywieźć 50 punktów + punkty za Power Stage (3, 2 lub 1). Pięć „normalnych” rund RSMP będzie punktowanych jak dotychczas, czyli zwycięzca każdej z nich zdobędzie 25 punktów plus ewentualne „oczka” za Power Stage. Do końcowego rezultatu będzie się liczyć sześć rund, a więc jedną z nich zawodnik będzie mógł odliczyć. Oczywiście jeżeli zdecyduje się na opuszczenie rajdu Rzeszowskiego lub Polski, traci on podwójną pulę punktów.

Zmiana systemu punktacji przy tak dużych rozbieżnościach długości rajdów wydaje się w pełni uzasadniona. Co ważne, organizacja podwójnie punktowanego Rajdu Polski prawdopodobnie sprawi, że losy mistrzowskiego tytułu rozstrzygną się dopiero na Mazurach. Dzięki temu unikniemy sytuacji, jaka miała miejsce w tym roku, że Filip Nivette, który przypieczętował mistrzostwo Polski już podczas Rajdu Nadwiślańskiego, zrezygnował ze startu w finałowej rundzie RSMP, Rajdzie Śląska.

Projekt kalendarza RSMP 2018

21-22.04 Rajd Świdnicki Krause

19-20.05 Rajd Dolnośląski

09-10.06 Rajd Nadwiślański

29.06-01.07 Rajd Śląska

09-11.08 Rajd Rzeszowski

08-09.09 Rally Elektrėnai/Rajd Wisły

21-23.09 Rajd Polski

Tagi: RSMP, Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, Rajd Polski

Przeczytaj również