Król ośki na trzech cylindrach? Nowy Peugeot 208R2 już jeździ

Król ośki na trzech cylindrach? Nowy Peugeot 208R2 już jeździ

106 interakcji

Podaj dalej

Niedługo po prezentacji nowej generacji Peugeota 208 na Salonie Samochodowym w Genewie, dział sportu marki spod znaku lwa wziął się za prace rozwojowe nad wersją rajdową.

Jakiś czas temu spekulowano nawet o czteronapędowym R5, ale na początek zabrano się za nową odsłonę 208R2 (z napędem na przód). Aktualna ewolucja popularnej „ośki” to najlepiej sprzedający się samochód rajdowy Peugeota w historii (wyprodukowano ponad 450 egzemplarzy).

Najciekawszą modyfikacją w najnowszej wersji będzie zmiana czterocylindrowego silnika 1.6 na… trzycylindrowy 1.2 PureTech z turbodoładowaniem. Taka sama jednostka znajdzie się w drogowym aucie, ale w wyczynowej wersji zastosowano większą turbinę oraz inny system sterujący pracą silnika.

Nowa jest także skrzynia biegów. Wszystkie podzespoły dostosowano do nowej, lżejszej płyty podłogowej CMP. Samochód budowany jest w oparciu o specyfikację FIA R2C. Jazdy testowe odbyły się we Francji w departamencie Wogezy. Kierowcą był Yohan Rossel (mistrz Volant Peugeot 2018).

Bruno Famin, szef Peugeot Sport: Byłem bardzo zadowolony, widząc pierwsze testy ostatniego samochodu Peugeot Sport, nowego Peugeota 208R2. To dla nas ważne wydarzenie, ponieważ programy klienckie są kluczowe dla naszej aktywności bardziej niż kiedykolwiek. Z nowym Peugeotem 208R2 chcemy dostarczyć naszym odbiorcom konkurencyjny i wytrzymały samochód, dający mnóstwo frajdy z jazdy przy minimalnych kosztach startu. Nie ma powodu zmieniać zwycięskiej formuły w R2!

Poprawę zawdzięcza się przede wszystkim nowemu silnikowi 1.2 turbo PureTech, dającego znaczny wzrost wydajności. Obecnie trwa faza testowa, która jest kluczowym krokiem. Celem na najbliższe miesiące będzie zebranie maksymalnego doświadczenia i danych na każdego rodzaju nawierzchni, w odmiennych warunkach. To pozwoli nam zdefiniować i potwierdzić końcową specyfikację, aby być gotowym do ataku w sezonie 2020.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News