— Konsekwentnie realizujemy sieć wygodnych, bezpiecznych i przyjaznych środowisku naturalnemu dróg szybkiego ruchu. Dzięki nowej trasie, omijającej Sianów od północy, zyskają zarówno kierowcy jadący nową drogą ekspresową, jak również mieszkańcy tego miasta — powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Obwodnica Koszalina i Sianowa została częściowo oddana do ruchu w 2019 roku wraz z odcinkiem S6 Goleniów – Koszalin. Na fragmencie tej drogi od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód, w związku ze skomplikowanymi warunkami gruntowo-wodnymi, projekt drogi musiał zostać zmieniony. W efekcie zaprojektowano estakadę o długości niemal 800 m przechodzącą nad linią kolejową Koszalin – Gdańsk.
Dotychczas DK6 prowadziła przez środek miasta i starówkę w Sianowie, a kierowcy mieli do pokonania ciasne zakręty pod kątem niemal 90 stopni. Na wąskiej drodze zlokalizowano szereg skrzyżowań i przejść dla pieszych, co sprawiało, że ruch był spowolniony i często tworzyły się zatory. Powodowało to również uciążliwości związane z hałasem, spalinami i problemy w ruchu lokalnym. Po udostepnieniu kierowcom obwodnicy Sianowa ruch tranzytowy, w tym przede wszystkim pojazdów ciężkich, ominie tę miejscowość.
Obwodnica Sianowa to dwujezdniowa droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku powstały dwa węzły drogowe: Sianów Zachód, na połączeniu S6 z DW203 i DK6 w rejonie Gorzebądza oraz Sianów Wschód. W ramach obwodnicy Sianowa wybudowano dwa wiadukty nad obwodnicą, dwa mosty oraz wiadukt w ciągu S6 nad drogą lokalną. Na tym fragmencie S6 występowała konieczność wykonania wzmocnień podłoża, w ramach prac przy dokończeniu obwodnicy wykonano kolumny przemieszczeniowe o łącznej długości ponad 38 km.
MINISTERSTWO INFRASTRUKTURY