Kolejna rewolucyjna technologia od Michelin zapakowana w Alpin 6

Kolejna rewolucyjna technologia od Michelin zapakowana w Alpin 6

Podaj dalej

Michelin nie zwalnia tempa i przed zimą 18/19 prezentuje kolejną rewolucję na rynku ogumienia, wprowadzając do sprzedaży model Alpin 6. Jego najważniejszą cechą jest gwarancja bezpieczeństwa od nowości do zużycia nawet w trudnych warunkach zimowych.

Za taki stan rzeczy odpowiedzialna jest głównie technologia Michelin EverGrip. Bezpieczeństwo, optymalna przyczepność, długa żywotność – w jaki sposób francuskiemu producentowi udało się osiągnąć założony cel, którym było kontrolowanie sposobu zużycia opony tak, by zawsze zapewniała maksimum bezpieczeństwa?

Technologia EverGrip pozwala oponie zwiększyć wydajność przez cały okres użytkowania. Wzór bieżnika ulega samoregeneracji na przestrzeni kolejnych pokonanych kilometrów, zapewniając wysoki poziom przyczepności nawet po zużyciu opony.

Składa się ona z 3 kluczowych elementów:

– rowki, niewidoczne na nowej oponie, które pojawiają się na obrzeżach bieżnika, gdy opona się zużywa, tym samym kompensując utratę głębokości rowków odprowadzających wodę
– rowki w trakcie zużycia zamiast kurczenia rozszerzają się
– mieszanka zawierająca duże ilości krzemionki i oleju słonecznikowego, zwiększające przyczepność na mokrej nawierzchni

Francuska firma jako pierwsza postanowiła poddać testom swój produkt nie tylko, gdy ten jest nowy, ale także, gdy ulega zużyciu. Dzięki setkom tysięcy testowych kilometrów Michelin był w stanie dogłębnie poznać sposób, w jaki zużywa się opona i zapobiec utracie jego właściwości.

Pomocna w tym jest również technologia Traction Booster Compound, która poprawia przyczepność na śniegu wraz ze zużywaniem się bieżnika. Wszystko za sprawą wielowarstwowej mieszanki, która wraz ze zużyciem kolejnych warstw zmienia swoje właściwości, zapewniając oponie wysokie osiągi zimą.

Gdy kupujemy pralkę, chcemy wyciągać tak samo czystą koszulkę za każdym razem, a nie tylko przez pierwsze kilkanaście/dziesiąt prań. Co więcej – testy i porównania opon nowych nie mają kompletnie żadnego sensu, gdyż tak naprawdę, opona przestaje być nowa w chwili nałożenia jej na felgę, a felgi na piastę. Odpalamy silnik, robimy pierwsze kilometry i opona już zaczyna swoją pracę.

Nasza redakcja miała okazję testować najnowszy produkt Michelin Alpin 6 jeszcze pod koniec zeszłego roku w prawdziwie zimowych, szwedzkich warunkach. Już wkrótce na łamach naszego portalu znajdziecie obszerną relację z tego wydarzenia.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News