Według danych SIMI rynek w Irlandii rośnie. Od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano 108 513 samochodów, czyli o 3,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym lipcu było to 26 769 szt., a zatem o 4,3 proc. lepiej rok do roku.

Nie ma mocnych na Hyundaia Tucsona
Po 7 miesiącach najchętniej wybieranym modelem jest Hyundai Tucson. Wynik 4 225 rejestracji oznacza spadek o 12,4 proc., ale koreański SUV nadal ma komfortowe prowadzenie. Druga w rankingu Toyota Yaris Cross (3 173 szt.) traci do liderującego modelu Hyundaia ponad tysiąc rejestracji. B-SUV Toyoty wbił się w tym roku na podium nawet przed ubiegłorocznego wicelidera, Skodę Octavię (3 115 szt.).

W rywalizacji o irlandzkie podium są także Toyota RAV4 (3 073 szt.) oraz Kia Sportage (2 984 szt.). Tuż za Top 5 sklasyfikowano Toyotę Corollę (2 503 szt.), a także Skodę Kodiaq (2 364 szt.). Na pierwszą dziesiątkę w tym roku łapię się jeszcze Hyundai Kona (2 337 szt.), a także Volkswageny: Tiguan (2 323 szt.) i Golf (2 308 szt.).

W Top 10 nie utrzymała się Toyota Yaris (1 896 szt.), która spadła także za Toyotę C-HR (1 902 szt.). Szóstym modelem Toyoty w pierwszej piętnastce jest Corolla Cross (1 835 szt.), wyprzedzająca Volkswagena T-Roca (1 745 szt.). Najpopularniejszym elektrykiem w Irlandii jest w tym roku Volkswagen ID.4 (1 710 szt.).

Cztery marki z 5-cyfrowym wynikiem
Patrząc na czołówkę rankingu modelowego, nie trudno zgadnąć, że na irlandzkim rynku dominują Toyota (15 299 szt.) i Volkswagen (12 743 szt.). W tym roku, w trójce nie brakuje już Hyundaia (10 627 szt.), który wyrzucił z podium Skodę (10 376 szt.).

Irlandczycy gustują też autach marki Kia (8 303 szt.). W segmencie premium rządzą BMW (4 228 szt.) i Audi (4 068 szt.). Niemieccy producenci wyprzedzają Peugeota (4 008 szt.) i Renault (3 932 szt.). Dziesiątkę zamyka Nissan (3 853 szt.), choć blisko niej są Dacia (3 783 szt.) i Ford (3 618 szt.).