Klasyczny Hummer z 1996 r. na sprzedaż. 6,5-litrowy diesel V8 to tylko jedna z jego zalet

W latach 90. gdy na polskich drogach królowały wciąż duże fiaty, maluchy i polonezy, Hummer był samochodem z zupełnie innego świata. Pod maską tego konkretnego egzemplarza, który na tle wymienionych wyżej wyglądał bardziej jak monster truck, pracuje niesamowity 6,5-litrowy Diesel V8 o mocy… zaledwie 170 koni mechanicznych. Musicie przyznać, że posiadanie takiego samochodu w garażu jest kuszącą wizją. 

klasyczny-hummer-diesel-v8
Podaj dalej

Niesamowity Hummer robi wrażenie do dziś

klasyczny-hummer-diesel-v8
fot. Bring a Trailer

Ten konkretny egzemplarz pochodzi z 1996 roku, co oznacza, że na ten rok modelowy powstało tylko 1374 takich cywilnych Hummerów. Czterodrzwiowy potwór z otwartym dachem napędzany jest 6,5-litrowym silnikiem Diesla w układzie V8. Połączony jest z automatyczną, czterostopniową skrzynią biegów. 

Hummer ma burgundowy, metaliczny lakier uzupełniony przez beżową tapicerkę. Samochód ma chromowane koła z runku wtórnego, osłony paneli, rurowe stopnie boczne, przednią wciągarkę, czy zdalne bezkluczykowe otwieranie. Do tego mamy tu na pokładzie elektryczne szyby, grzejnik, system audio oraz system rozrywki na ekranie dotykowym. Z 1996 roku! 

klasyczny-hummer-diesel-v8
fot. Bring a Trailer

Sprzedawca nabył ciężarówkę/SUV-a/monster trucka w 2023 roku. Ale w tym czasie przeprowadził liczne prace przy samochodzie. Naprawił system hamulcowy, wymienił miękki dach, tylną klapę i kontroler wyciągarki. Oczywiście, koła chromowane sparowane są z oponami terenowymi. Nic dziwnego, bo Hummer z pewnością jest w stanie przejechać niemalże przez każdy teren. 

Ogromny Diesel pod maską

klasyczny-hummer-diesel-v8
fot. Bring a Trailer

W kabinie znajdziemy cztery wysokie, potężne fotele obszyte beżową tapicerką. Jak wspomnieliśmy, samochód ma bezkluczykowe wejście, elektryczne okna, czy system rozrywki z dotykowym ekranem. Ale wnętrze generalnie sprawia wrażenie, jakby bez większej trudności można byłoby zamienić je w mobilny dom. 

Za kierownicą znajdziemy prędkościomierz wyskalowany do 160 km/h, obrotomierz i mierniki pomocnicze do napięcia akumulatora, ciśnienia oleju, temperatury chłodziwa i poziomu paliwa. Sześciocyfrowy licznik pokazuje przebieg 71 000 mil, czyli 113 600 km. Jednakże, obecny sprzedawca dodał do tej sumy zaledwie 1,5 tysiąca kilometrów. Fabryczny silnik Detroit Diesel V8 fabrycznie generował 170 koni mechanicznych. Te wysyłane są oczywiście na wszystkie cztery koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów. 

klasyczny-hummer-diesel-v8
fot. Bring a Trailer

Przeczytaj również