Czasami w ramach oszczędności lub sprawdzenia się w roli mechanika, chcemy pewne naprawy czy ulepszenia w swoim samochodzie wykonać samodzielnie. Jest to dobry kierunek, jednak trzeba mieć świadomość, że niemal każda ingerencja w części i akcesoria pojazdu ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i jakość prowadzenia się auta. Nawet z pozoru niewielkie zmiany mogą mieć swoje skutki podczas hamowania, czy przyspieszania.
Pojawiające się wibracje podczas jazdy
Jeśli często podróżujemy swoim samochodem z łatwością potrafimy wychwycić zmiany w sposobie pracy silnika, czy prowadzenia. Charakterystycznym objawem, który mocno daje się we znaki podczas jazdy, jest irytujący i w dłużej perspektywie może powodować dalsze uszkodzenia, są wibracje w trakcie hamowania. Ich przyczyny mogą być bardzo różne. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę przede wszystkim na poziom zużycia tarcz i klocków. Jeśli tutaj jest wszystko w porządku, interesujemy się wyważeniem kół. Oderwanie się jednego z ciężarków bywa przyczyną zmiany osi obrotu koła, która ma wpływ na pojawienie się wibracji.
Zła renowacja felg – niecodzienny problem
Z pozoru wydaje się, że renowacja felg należy do czynności, które wymagają jedynie podstawowej wiedzy. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna i zwykła zmiana koloru, może prowadzić do wielu zmian na całej feldze. Chodzi przede wszystkim o ilość położonego na powierzchnie felgi ze stopów lekkich lakieru. Jeśli pojawi się go zbyt dużo, może dojść do zmiany obrotu koła wraz z tarczą, co powoduje wibracje.
Dodatkowo zła pielęgnacja alufelg założonych na piastę czasami ma wpływ na kondycję tarcz i klocków hamulcowych. Głównym powodem takiego stanu rzeczy są przede wszystkim źle dobrane kosmetyki samochodowe, które zbyt mocno oddziałują na powierzchnię tarczy, przez co powstają wżery lub korozja. W związku tym trzeba zachować bardzo dużą ostrożność w podejmowaniu wszelkich czynności pielęgnacyjnych i renowacyjnych felg, ponieważ mogą one spowodować awarie i nadmierne wydatki.