Zła renowacja felg może być odczuwalna na kierownicy! O co dokładnie chodzi?

Zła renowacja felg może być odczuwalna na kierownicy! O co dokładnie chodzi?

Zła renowacja felg może być odczuwalna na kierownicy! O co dokładnie chodzi?

Podaj dalej

Estetycznie wyglądający samochód jest mile widziany przez wielu kierowców. Dlatego też spotykamy auta na myjniach samochodowych, w serwisach i w miejscach, gdzie renowacji poddaje się felgi. Jednak okazuje się, że może to rodzic pewne problemy z prowadzeniem samochodu.

Czasami w ramach oszczędności lub sprawdzenia się w roli mechanika, chcemy pewne naprawy czy ulepszenia w swoim samochodzie wykonać samodzielnie. Jest to dobry kierunek, jednak trzeba mieć świadomość, że niemal każda ingerencja w części i akcesoria pojazdu ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i jakość prowadzenia się auta. Nawet z pozoru niewielkie zmiany mogą mieć swoje skutki podczas hamowania, czy przyspieszania.

Pojawiające się wibracje podczas jazdy

Jeśli często podróżujemy swoim samochodem z łatwością potrafimy wychwycić zmiany w sposobie pracy silnika, czy prowadzenia.  Charakterystycznym objawem, który mocno daje się we znaki podczas jazdy, jest irytujący i w dłużej perspektywie może powodować dalsze uszkodzenia, są wibracje w trakcie hamowania. Ich przyczyny mogą być bardzo różne. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę przede wszystkim na poziom zużycia tarcz i klocków. Jeśli tutaj jest wszystko w porządku, interesujemy się wyważeniem kół. Oderwanie się jednego z ciężarków bywa przyczyną zmiany osi obrotu koła, która ma wpływ na pojawienie się wibracji.

hamowanie pedal hamulca

Zła renowacja felg – niecodzienny problem

Z pozoru wydaje się, że renowacja felg należy do czynności, które wymagają jedynie podstawowej wiedzy. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna i zwykła zmiana koloru, może prowadzić do wielu zmian na całej feldze. Chodzi przede wszystkim o ilość położonego na powierzchnie felgi ze stopów lekkich lakieru. Jeśli pojawi się go zbyt dużo, może dojść do zmiany obrotu koła wraz z tarczą, co powoduje wibracje.

Opona
Fot. pixabay.com

Dodatkowo zła pielęgnacja alufelg założonych na piastę czasami ma wpływ na kondycję tarcz i klocków hamulcowych. Głównym powodem takiego stanu rzeczy są przede wszystkim źle dobrane kosmetyki samochodowe, które zbyt mocno oddziałują na powierzchnię tarczy, przez co powstają wżery lub korozja. W związku tym trzeba zachować bardzo dużą ostrożność w podejmowaniu wszelkich czynności pielęgnacyjnych i renowacyjnych felg, ponieważ mogą one spowodować awarie i nadmierne wydatki.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News