Wielu ludzi myśli, że jazda takim autem to pestka! Sprawdź, jak jest na serio

Wielu ludzi myśli, że jazda takim autem to pestka! Sprawdź, jak jest na serio

mercedes-benz_sprinter_316_bluetec_lwb_lh2_au-spec_10

Podaj dalej

Popularność samochodów dostawczych sprawia, że coraz więcej osób ma z nimi bezpośredni kontakt i chętnie wsiada za ich kierownicę. Wielu ludzi myśli, że jazda takim autem jest praktycznie taka sama, jak osobówką. Czy mają oni rację?

Samochody dostawcze są podstawą małej i dużej przedsiębiorczości. Należą do ważnego punktu łańcucha dostaw, ponieważ znajdują się niemal przy końcu tak zwanej ostatniej mili, gdzie dostarczane są towary do klientów. Bardzo dobrze to widać na przykładzie kurierów, którzy wjeżdżają swoimi samochodami w bardzo ciasne uliczki, dostarczając ludziom wyczekiwane paczki. Skoro popularność dostawczaków wydaje się rosnąć, czy faktycznie każdy kierowca może wsiąść do niego „z marszu” i być dobrym kierowcom?

Współczesna motoryzacja ułatwia zadanie

Paradoksalnie jednym z elementów, który zaciera przesiadkę z auta osobowego do dostawczaka, jest rozmiar osobówek. Samochody z segmentu SUV coraz mocniej swoimi gabarytami zbliżają się do pojazdów dostawczych. Wyższa pozycja za kierownicą, długi tył, wysoko umieszczony środek ciężkości. Możemy znaleźć wiele elementów wspólnych z najpopularniejszymi modelami dostawczymi.

Mercedes-Benz Sprinter – Interieur
Mercedes-Benz Sprinter – Interior

 

Poza tym samochody dostawcze, choć ciągle budowane przede wszystkim, jako narzędzia do wytrwałej pracy przy wielu zadaniach, we wnętrzu przypominają auta osobowe. Powoli możemy zapomnieć o tym, że dostawczy Fiat, Volkswagen, czy Mercedes jest w środku toporny, mało komfortowy, a jedynym luksusem jest radio. Można poczuć się we wnętrzu całkiem przytulnie.

Wielu ludzi ma jednak złe przyzwyczajenia!

Trzeba jednak pamiętać o tym, że prawidłowe zabezpieczenie ładunku, użycie właściwych pasów transportowych, dłuższa droga hamowania, mniejsza precyzja prowadzenia i większa tendencja do wywrócenia się to jedne z podstawowych cech dostawczaków. Dlatego na manewry potrzebujemy nieco więcej miejsca, a także czasu. I najlepiej wszystko robić nieco wolniej, niż w przypadku samochodów osobowych. Im większa będzie płynność jazdy tym nasz ładunek, spalanie oraz bezpieczeństwo na drodze będą na odpowiednim poziomie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News