Używana Toyota Yaris II generacji - idealny samochód do miasta? Poznaj jego wady i zalety!

Używana Toyota Yaris II generacji - idealny samochód do miasta? Poznaj jego wady i zalety!

Używana Toyota Yaris II generacji – idealny samochód do miasta? Poznaj jego wady i zalety!

Podaj dalej

Japoński producent od wielu lat słynie z budowania niewielkich samochodów, które sprawdzają się w miejskiej dżungli. Czy Toyota Yaris II generacji jest dobrą propozycją dla europejskiego kierowcy? W tym materiale poznasz największe wady i zalety tego popularnego modelu!

Toyota Yaris już od pierwszej generacji uznawana była za pojazd trwały i relatywnie nowoczesny. Jej druga generacja zadebiutowała na rynku w 2005 roku. Od tego czasu minęło już sporo lat, dlatego z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, co jest udane, a na co koniecznie trzeba zwrócić uwagę, przy zakupie auta używanego.

Wybieraj samochody z pewną historią

Na początek rozważań truizm, który powtarzamy przy omawianiu każdego auta używanego. Jednak wybór egzemplarza z pewną historią to jedna z podstaw bezproblemowej eksploatacji. Jeśli wiemy, jakie usterki samochód miał w przeszłości, są na to stosowne dokumenty, a właściciel pojazdu jest otwarty na wizytę w stacji diagnostycznej, mamy zdecydowanie większą pewność, że wybierzemy mądrze. Wtedy mniejsze znaczenie ma kraj pochodzenia naszych przyszłych czterech kółek, liczy się stan utrzymania.

Zwróć uwagę na silniki benzynowe!

Toyota Yaris II generacji ma do zaoferowania całkiem udane silniki benzynowe. Jeśli były one właściwie serwisowane, powinny odwdzięczyć się długotrwałą pracą. W ogłoszeniach znajdziemy kilka propozycji – najczęściej klienci oferują 1.0 VVT-i o mocy 69 KM, dalej można znaleźć nieco mocniejszy motor – 1.3 VVT-i o mocy 87 KM. Szczególnie druga opcja wydaje się lepszym wyborem do miasta, ponieważ zapewnia ona lepszą dynamikę podróżowania. Jeśli chcemy naszą Yariską poruszać się również poza miastem, warto zainteresować się 1.33 Dual VVT-i (101 KM).

Jeśli chodzi o typowe usterki, koniecznie zapytajmy się o wymianę pierścieni, zapotrzebowanie na olej silnikowy i wycieki przy pompie oleju. Jeśli te przypadłości ktoś już naprawiał, mamy najprawdopodobniej do dyspozycji dobry egzemplarz.

Toyota Yaris II generacji ma jednego diesla

Dla zwolenników silników wysokoprężnych Toyota ma tylko jedną opcję  – 1.4 D-4D o mocy 75 KM. Niewielka moc nadrabiana jest przez całkiem wysoki moment obrotowy na poziomie 170 Nm. Usterkowość tej jednostki napędowej, wiąże się przede wszystkim z głośną pracą mechanizmu różnicowego.

Niczego nie udaje

Toyota Yaris II generacji niczego nie udaje –  do dyspozycji dostajemy niewielki, miejski samochód o wystarczającej przestrzeni dla dwóch osób średniego wzrostu. Jakość materiałów we wnętrzu jest zadowalająca, choć niższe wersje wyposażenia wyglądają w środku zdecydowanie słabiej. Pod względem technicznym największą wadą Yarisa jest jej poprzedni właściciel. Jeśli w serwisowaniu były jakieś zaniedbania, problemy przejdą na nowego użytkownika.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News