Sprawny technicznie pojazd w trakcie jazdy na wprost powinien utrzymać nadany kierunek podczas przyspieszania, jazdy równym tempem i hamowania. Oczywiście pod warunkiem, że kierunek jezdni, a także warunki drogowe pozwalają na takie manewry. Jeśli podczas hamowania wyczujemy, że z naszym pojazdem coś się dzieje, ponieważ zaczyna on ściągać na jedną ze stron, a dodatkowo jest wyczuwalny zanik siły hamowania, to koniecznie musimy zainteresować się tymi elementami.
Złe umiejscowienie klocków hamulcowych
Żeby układ hamulcowy działał wydajnie, wszystkie jego podzespoły muszą być dopasowane do siebie. Niestety od czasu do czasu zdarza się tak, że klocki hamulcowe lub zaciski przestają współpracować z pozostałymi elementami układu. Gdy przy hamowaniu wyczujemy, że nasze auto ściąga na jedną ze stron, prawdopodobną przyczyną awarii, może być złe doleganie klocka hamulcowego do tarczy. Zdarza się tak na skutek błędu w montażu nowych klocków lub przez zapieczenie się zacisków hamulcowych. Wtedy jedna ze stron zaczyna pracować asynchronicznie i to wywołuje efekt ściągania samochodu na jedną ze stron.
Może pojawić się zanik siły hamowania!
Towarzyszącym objawem usterki do ściągania pojazdu w jedną ze stron, może być również zanik siły hamowania. Najczęściej jest to szybko zauważalne przez kierowcę. Jeśli tak się dzieje, możliwie szybko trzeba umówić się na wizytę u mechanika i ograniczyć jazdę samochodem. Powód jest bardzo prosty, kłopoty z zatrzymaniem auta mocno pogarszają nasze bezpieczeństwo na jezdni.