Toyota Supra jest z nami już 35 lat! Marzysz o takiej?

Toyota Supra jest z nami już 35 lat! Marzysz o takiej?

Toyota-Supra-2020-1600-19

Podaj dalej

Toyota Supra to prawdziwa legenda tuningu, klasyka japońskiej motoryzacji i szczyt inżynierii lat 90. XX wieku. Dodatkowo obecnie pokaz międzynarodowej współpracy z BMW.

Wszystko zaczęło się od A70

Ludzie, którzy są mocno rozeznani w tematyce jakiegoś modelu, doskonale zdają sobie sprawę, jak oznaczenie może wpływać na emocje. Toyota Supra A70 to początek legendy, która trwa do dziś. W drugiej połowie lat 80. ubiegłego stulecia z modelu Celica wyewoluowała nieco ekstrawagancka i od razu lubiana przez wielu fanów motoryzacji Supra. Wtedy jeszcze na wzór panującej w tej epoce motoryzacji, mocno kanciasta stylistyka z chowanymi przednimi reflektorami.

Toyota Supra z 2 JZ pod maską – król wszechczasów?

W historii życia jakiegoś modelu zawsze dochodzi do stworzenia wersji, która przechodzi do historii, jako najwyższy standard tego, czego oczekują klienci. Istny wzór, do którego później producent będzie jedynie nawiązywał, ponieważ wszystko, co powstanie później, będzie inne. Tak jest z modelem Toyota Supra A80 z silnikiem pod maską o oznaczeniu 2JZ. Niemal wszyscy fani motoryzacji z kraju kwitnącej wiśni, gdy czytają A80 i 2 JZ obok siebie, mogą mieć dreszcze z ekscytacji!

Jedna z lepszych konstrukcji, jakie powstały w historii motoryzacji do tuningu, o niezwykle ciekawej linii nadwozia, czyni generację A 80 kultową. Obecnie za oryginalne Toyoty Supry z lat 90. trzeba zapłacić astronomiczne kwoty. Fani modelu Supra długo musieli czekać na następcę, ale czy spodziewali się czegoś takiego?

Najnowsza Supra to BMW w przebraniu?

Dostępna na rynku generacja Toyoty Supry wywołała sporo kontrowersji, ponieważ powstała ona przy współpracy z BMW. Wielu sceptyków zarzuca wręcz Toyocie, że jest to niemiecki samochód w japońskim przebraniu. I faktycznie, mogą mieć oni sporo racji, ponieważ wiele elementów wnętrza, system inforozrywki, a także pewne założenia konstrukcyjne są identyczne, jak w BMW Z4. Jednak na obronę Japonii, można powiedzieć, że kluczowe elementy, jak stylistyka, rozłożenie masy oraz charakterystyka prowadzenia, są zrobione „po japońsku” i choć znajdziemy wspólne obszary, szczególnie najmocniejsza Supra prowadzi się zdecydowanie inaczej od BMW. Czy zyska ona status kultowego modelu?

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News