Test pokazał wyraźną przewagę Volkswagena nad Toyotą? Niemcy są dumni!

Bezpieczeństwo na drogach jest bardzo ważne, a o nasze zdrowie i życie w trakcie kolizji mają dbać samochody. Dlatego prosty test zderzeniowy miał pokazać, które auto jest lepsze. Czy wyniki próby są zaskoczeniem?

Test pokazał wyraźną przewagę Volkswagena nad Toyotą? Niemcy są dumni!
Podaj dalej

Producenci samochodów rywalizują o naszą uwagę, a ludzie mają swoich faworytów. Od wielu lat obserwujemy pojedynki BMW z Audi i Mercedesem. Volkswagena z Hondą, Toyotą i Mazdą lub koncernów amerykańskich ze swoimi japońskimi odpowiednikami. W Polsce występuje przekonanie, że auta zza naszej zachodniej granicy są nieco lepsze od tych z innych krajów.

Testy zderzeniowe jedną z podstaw do zakupu auta

Życie i zdrowie są bezcennymi wartościami, dlatego przy wyborze nowego i używanego samochodu jeszcze kilkanaście lat temu mocno sugerowaliśmy się liczbą gwiazdek w testach bezpieczeństwa. Dzisiaj paradoksalnie ta wartość ma niewielkie znaczenie, ponieważ producenci nauczyli się budować samochody w taki sposób, aby spełnić wymagające kryteria oceny. Istnieje na rynku głównie jeden producent, który oferuje samochody z wynikami lekko poniżej średniej dla innych aut i jest to Dacia. Jednak to zupełnie oczywiste, ponieważ różnica w cenie w porównaniu do konkurencji musi mieć jakieś podstawy.

Nagrania z prób w laboratoriach dają do myślenia!

Ktoś może powiedzieć, że prędkość na poziomie 40 km/h jest niewielka i nie ma powodu do niepokoju. Tymczasem nawet kolizja z takimi wskazaniami na prędkościomierzu może dość solidnie uszkodzić testowany pojazd. Jakie są tego przyczyny? Przede wszystkim 40 km/h to bardzo duża ilość energii, która zamieniona jest w ruch czegoś, co ważny ponad 1000 kg. Tutaj w grę wchodzą prawa fizyki, a także budowa samochodu. Wszystko, co w trakcie zderzenia odleci od pojazdu lub zostanie zgniecione, pochłania energię uderzenia i chroni pasażerów. Stąd nowe auta po kolizji wyglądają na bardziej zniszczone w porównaniu do starszych konstrukcji.

Wygrana Volkswagena jest kontrowersyjna?

W prezentowanym poniżej materiale z punktu widzenia uszkodzeń lepiej w teście poradził sobie Volkswagen Jetta. Pokonał on Toyotę Corollę, ponieważ po zderzeniu nadwozie niemieckiego auta było w lepszym stanie. Jednak poza mechanicznymi uszkodzeniami dużo ważniejsze jest to, jak działa ochrona kierowcy i pasażerów, czego w tym filmie zabrakło.

https://youtu.be/o_vhCHLX-mc

Przeczytaj również