Tesla podnosi i obniża ceny samochodów jednocześnie! O co chodzi?!

Tesla jest wyjątkowym producentem samochodów, który początkowo wyznaczał standardy oraz inspirował innych. Teraz powoli jej czar, a także unikatowość tracą swój blask. Dlatego jesteśmy świadkami ciekawych ruchów na rynkach ze strony firmy należącej do Elona Muska.

Tesla Model 3
Podaj dalej

Chiny – jeden z liderów elektromobilności

Jeśli szukamy na mapie państwa, które jest jednym z liderów elektromobilności, koniecznie należy spojrzeć w stronę Chin. Stereotypowo mówi się, że Państwo Środka to ogromny truciciel Ziemi, gdzie wiele aspektów gospodarki opiera się na ropie naftowej, węglu i innych surowcach naturalnych. Jednak prawda jest również taka, że tam znajduje się ogromny rynek motoryzacyjny. Na nim znajdzie się również miejsce dla samochodów elektrycznych.

Autostrada w Chinach

Ciekawym aspektem jest to, że tam, coraz większa liczba rodzimych, chińskich producentów samochodów decyduje się na zaprezentowanie klientom modeli napędzanych silnikiem elektrycznym. Dlatego konkurencyjność Tesli w porównaniu do tego, co znajdziemy w chińskich salonach samochodowych, jest ograniczona.

Tesla zdecydowała się obniżyć cenę

Niektórzy obserwatorzy rynku samochodowego zarzucają firmie reprezentowanej przez Elona Muska nieuczciwe praktyki na rynku. Jakiś czas temu w Chinach Tesla obniżyła ceny modeli 3 oraz Y, żeby wzbudzić większe zainteresowanie klientów. Obniżanie ceny to część agresywnej polityki zdobywania rynku. Dlaczego jest to możliwe? Przede wszystkim z powodu otwartej w 2019 roku fabryki w Szanghaju i dostępności do chińskiego sprzętu firm CATL i LG. Paradoks polega na tym, że mimo obniżają ceny, niemal każdy model Tesli jest około trzy razy droższy od najtańszych chińskich marek elektrycznych.

Tesla Model 3 Long Range

Dlatego podnosimy ceny!

Pamiętajmy, że Tesla jest firmą, której zależy na zysku, dlatego jeśli na jednym rynku ceny spadają, to na innym powinny wzrosnąć, żeby zachować równowagę. Tak w Stanach Zjednoczonych podniesiono ceny, żeby pod koniec 2021 roku Tesla mogła zanotować rekordowy zyski. Czy plan się powiedzie? Trudno ocenić, ponieważ udział samochodów elektrycznych w Chinach powoli spada. Mimo tego stanowi on aż 44% światowej sprzedaży. Dla porównania w USA znajdziemy około 17% globalnej sieci pojazdów zasilanych z gniazdka.

Przeczytaj również