Śruby w kołach - sprawdź największe błędy przed zmianą kół na letnie!

Śruby w kołach - sprawdź największe błędy przed zmianą kół na letnie!

Koło

Podaj dalej

Koła przymocowane są do piasty między innymi przy pomocy śrub i nakrętek. Kierowcy bardzo często zwracają uwagę na wygląd opony, a także samej felgi. Jednak pomija się to, co łączy ze sobą wszystkie koła w samochodzie z nadwoziem. Dzisiaj w dużym skrócie przypominamy, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze śrub w kołach.

Śrub i nakrętek w kołach samochodów mamy bardzo wiele odmian. Najczęściej można podzielić je na ilość nakrętek: od czterech do sześciu sztuk na jedno koło. Muszą być one dobrze dopasowane do rodzaju felgi, a także średnicy otworów i miejsca ich rozmieszczenia. Jednak przy kontakcie z tymi elementami można popełnić szereg błędów, które mają wpływ na bezpieczeństwo na drogach.

Siłowe dokręcanie śrub kluczem pneumatycznym

Jednym z najpopularniejszych błędów, który pojawia się także w serwisach oponiarskich słabszej jakości, jest siłowe dokręcanie śrub kluczem pneumatycznym. Bez odpowiedniego ustawienia siły docisku wyrażonej w niutonometrach na kluczu dynamometrycznym. W skrajnym przypadku może dojść do uszkodzenia gwintu i wygięcia felgi aluminiowej. Co bardzo niebezpieczne, podczas przebicia opony, zbyt mocno zakręcone śruby uniemożliwiają łatwe odkręcenie koła samodzielnie.

Niskie zainteresowanie stanem technicznym śrub

Drugim bardzo poważnym błędem jest lekceważenie stanu technicznego śrub i nakrętek. Wielokrotnie można spotkać samochody z pięknymi alufelgami, które są przymocowane do piasty za pomocą śrub w słabym stanie technicznym. One, jako element eksploatacyjny samochodu również podlegają zużyciu. Oczywiście brakuje jednoznacznych wartości, kiedy takie śruby nadają się do wymiany. Tutaj powinien zadziałać zdrowy rozsądek.

Koło zapasowe
Fot. pixabay.com

Estetyka ponad funkcjonalność

Gdy zdecydujemy się na modyfikacje w naszym samochodzie, zapominamy czasami o tym, że funkcjonalności i bezpieczeństwo nasze oraz innych osób powinny być na pierwszym miejscu. W tej sytuacji w poszukiwaniu bardziej efektownych śrub i nakrętek do naszego auta powinniśmy wybierać produkty certyfikowane, które są zgodne z zaleceniami producenta. Inaczej narażamy siebie i innych na poważne niebezpieczeństwo.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News