Sól drogowa - cichy niszczyciel Twoje samochodu! Jak z nią walczyć?

Sól drogowa - cichy niszczyciel Twoje samochodu! Jak z nią walczyć?

rdza_na_aucie21

Podaj dalej

Sól drogowa, czyli chlorek sodu ma bardzo negatywny wpływ na lakier samochodowy oraz elementy metalowe pojazdu. Przyczynia się do ich szybszego zużycia, głównie przez proces chemicznego utleniania się.

Tak jak wspomniano, sól drogowa to chlorek sodu (NaCl) w ilości przynajmniej 90%. W normalnych warunkach chlorek sodu jest bezbarwnym ciałem stałym o strukturze krystalicznej. Pozostałe 10% to substancje nierozpuszczalne w wodzie np. żelazocyjanek potasowy K4[Fe(CN)6] oraz woda. Sól drogowa o takim składzie jest niestety szkodliwa dla środowiska naturalnego. Lepszy pod tym względem jest chlorek wapnia oraz chlorek magnezu, jednak mają one wyższą cenę zakupu. W związku z tym są stosowane przez drogowców o wiele rzadziej.

Sól drogowa ma negatywny wpływ na układ hamulcowy!

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że negatywny wpływ soli drogowej, może dotknąć również hamulców. Wszystko przez ich budowę, ponieważ niemal wszystkie tarcze i klocki hamulcowe mają wokół siebie metalowe podzespoły. Klocki zawierają metalową płytkę nośną, natomiast sama warstwa cierna jest mieszaniną różnych substancji. W przypadku uszkodzeń klocków, sól drogowa w połączeniu z wodą może powodować korozję podpowierzchniową. W dłuższej perspektywie czasu skutkuje ona skruszeniem materiału ciernego lub nawet odklejeniem się warstwy ciernej od płytki nośnej.

hamulce tarcza zaciski

Zabezpiecz samochód przed zimą!

Jeśli chcemy zacząć działać i bronić nasz samochód przed korozją, musimy zrobić to już teraz! Jesień jest to ostatni dzwonek, gdzie mamy szansę na sukces. Wynika to przede wszystkim z tego, że na drogach brakuje jeszcze soli drogowej. W związku z tym dużo łatwiej przygotować pojazd do procesu ochronnego.

Wszystko polega przede wszystkim na nałożeniu na elementy podwozia specjalnych środków chemicznych, które izolują metale od działania chlorku sodu. Sól drogowa może wyrządzić dużo mniejsze szkody. Istnieje jednak warunek konieczny do długotrwałego sukcesu: znane ogniska korozji należy przed rozpoczęciem procesu zabezpieczenia usunąć.

Bardzo ważna jest również cena, ponieważ wykonanie profesjonalnego zabezpieczenia antykorozyjnego kosztuje. Z reguły około tysiąca złotych w górę. Dlatego jeśli chcemy jeździć naszym samochodem, zdecydowanie dłużej jest to większa, ale jak najbardziej racjonalna decyzja.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News