Skoda Octavia 2 - czyli popularny samochód, ale daleki od ideału? Poznaj wady i zalety tego modelu!

Gdy myślimy o tanim w utrzymaniu samochodzie rodzinnym, który cieszy się dużą popularnością, mamy do dyspozycji między innymi Skodę Octavia drugiej generacji. Model ma szereg zalet, ale jego kolejne wcielenie wymaga dużo większej uwagi przy wyborze auta z drugiej ręki.

Skoda Octavia 2 – czyli popularny samochód, ale daleki od ideału? Poznaj wady i zalety tego modelu!
Podaj dalej

Zbudowany na podstawie Volkswagena Golfa czeski hit sprzedaży, cieszy się dużą popularnością również w Polsce. Firmy, które wybierają Skodę ze względu na dobre warunki finansowania oraz rodziny zainteresowane dużą przestrzenią w rozsądnej cenie, postawiły na całkiem udany pojazd. Jednak warunkami do długiej i bezproblemowej eksploatacji są optymalnie prowadzony serwis i odrobina szczęścia.

Benzynowy zawrót głowy

Skoda Octavia drugiej generacji oferuje sporo jednostek benzynowych. Z punktu widzenia właściciela auta z drugiej ręki bardzo mocno należy zwrócić uwagę na jakość prowadzonego serwisu. Większość silników boryka się z różnymi usterkami, które mogą okazać się drogie w naprawie. 1.8 TSI oraz 2.0 TSI bardzo często mają problemy z pierścieniami. Taka usterka zwiększa między innymi zużycie oleju i może pojawić się już w okolicy 100 000 km. Niestety koszt naprawy silnika przekracza często 10 000 złotych.

W jednostkach 1.2 TSI, także 1.4 TSI często lubią psuć się między innymi wtryskiwacze. W skrajnej sytuacji właściciel Skody Octavia drugiej generacji może spotkać się z wypaleniem dziury w tłoku. Do popularnych usterek należą również rozciągające się relatywnie szybko łańcuchy rozrządu, czy zwiększony apetyt na olej silnikowy.

Skoda 1.0 TSI

Dlatego jednym z najlepszych wyborów jest kilka innych silników. Dla kierowców zainteresowanych instalacją LPG optymalnym wyborem wydaje się jednostka napędowa 1.6 MPI. Choć samodzielnie spala ona całkiem sporo benzyny, ponieważ jest to około 8 litrów poza miastem, we współpracy z gazem jest rozsądną propozycją. Drugą alternatywą dla zwolenników benzyny, są jednostki 2.0 FSI o mocy 150 KM. W porównaniu do nieco ospałego 1.6 MPI tutaj mamy zdecydowanie więcej momentu obrotowego i mniejsze szanse na poważne usterki.

Silniki diesla są loterią

Niestety magiczne trzy literki TDI, które niegdyś były synonimem trwałości i oszczędności są dzisiaj raczej cieniem tego, co oferowały na początku. Gdy w drugiej generacji Skody Octavia pojawiły się TDI z Common Rail zaczęły się problemy. Szwankuje pompa oleju, wtryskiwacze, potrafi pęknąć głowice. Najlepszym z punktu widzenia spokoju serwisowania, jest silnik 1.6 TDI. Jednak tutaj również należy zwrócić uwagę na rzetelność historii serwisowej.

skoda-octavia-tdi-diesel
fot. Skoda

Przeczytaj również