Renault Megane aktualnie znika z motoryzacyjnego rynku, jednak wśród pojazdów używanych ciągle można znaleźć godne uwagi egzemplarze. Niestety ich ceny mocno poszybowały i teraz znalezienie bardzo dobrego egzemplarza w rozsądnej cenie, jest coraz trudniejsze. Potrzeba dużo cierpliwości i znajomości tematu, aby uniknąć kłopotów tuż po zakupie.
Megane z silnikiem diesla – wybór jest tylko jeden!
Chociaż francuski producent dał do dyspozycji kierowców aż trzy jednostki wysokoprężne z perspektywy czasu najlepsza jest tylko jedna – 2.0 dCi, ponieważ jako jedyna ma niewielkie problemy z usterkami, które dotykają pozostałe dwie wersje. Na rynku wtórnym znajdziemy dwa warianty mocy, jeden to 150 KM, a drugi to 165 KM. Silnik o największej dostępnej pojemności w tej generacji Renault Megane nie pobiera oleju, a także nie ma ogromnych kłopotów z obracającymi się panewkami. Awarie mogą pojawić się tylko wtedy, jeśli auto odwiedzało serwis olejowo-filtrowy, co 30 000 km.
Co z benzyniakami?
Silniki benzynowe stanowią ciekawą opcję przy wyborze modelu Renault Megane 3. Przede wszystkim, warto rozważyć jednostki wolnossące o pojemności 1.6 l, oferujące moc 100 lub 110 KM. Rekomendujemy także silniki 2-litrowe, zarówno te z turbodoładowaniem, jak i bez niego. Wszystkie te silniki znoszą dobrze współpracę z instalacją gazową i, co istotne, nawet najmniej mocne motory 1.6 l zapewniają satysfakcjonującą dynamikę.
Z drugiej strony, jednostki turbodoładowane 1.2 TCe i 1.4 Tce mogą sprawić więcej problemów. Pierwsze z nich mogą cierpieć na nadmierne zużycie oleju silnikowego oraz jego wycieki, które mogą prowadzić do zatarcia silnika. Z kolei w silnikach 1.4 Tce spotyka się przypadki zatarcia panewek i uszkodzeń wału korbowego. Zdarza się także, że konieczna jest wymiana uszczelki pod głowicą.
Renault Megane 3 – typowe usterki
Mimo że model Renault Megane 3 cieszy się uznaniem jako jeden z najbardziej udanych kompaktów, ma swoje wady. Należą do nich sporadyczne usterki elektroniki. W niektórych egzemplarzach, komputer pokładowy wyświetla nieprawdziwe błędy, co jednak nie dotyczy wszystkich wersji modelu.
Występują również przypadki uszkodzenia osłon przegubów, przez które woda może dostać się do mechanizmu i go uszkodzić. Zalecamy regularne sprawdzanie i wymianę uszkodzonych osłon, aby uniknąć większych kosztów w przyszłości. Użytkownicy zgłaszają również problemy z modułem blokady kierownicy, wyciekami oleju, a także z awaryjnymi kartami do uruchamiania i otwierania samochodu. Warto zwrócić uwagę również na ograniczniki drzwi, które z biegiem czasu mogą zaczynać trzeszczeć.
Renault Megane 3 – podsumowanie
Renault Megane 3 jest atrakcyjną propozycją dla osób szukających samochodu o estetycznym wyglądzie, solidnej trwałości i przyzwoitych osiągach. Dodatkowym atutem jest bogate wyposażenie. Egzemplarze z ostatnich lat produkcji wciąż utrzymują wysoką wartość, ale naszym zdaniem warto zainwestować w dobrze utrzymany model z małym przebiegiem i udokumentowaną historią.
Głównymi wadami tego modelu są usterki elektroniki, szczególnie w przypadku samochodów z dużym przebiegiem lub niepewnego pochodzenia. Do tego dochodzą problemy z silnikami benzynowymi 1.2 TCe, 1.4 TCe i dieslami – 1.5 dCi, 1.6 dCi oraz 1.9 dCi. Jednak, wybierając jednostki benzynowe: 1.6, 2.0 lub 2.0 z turbodoładowaniem, można spodziewać się bezproblemowej eksploatacji. Pamiętaj jednak, że nie warto oszczędzać na zakupie i serwisie, gdyż może to prowadzić do przyszłych problemów.