Aerodynamika w ekstremalnie szybkich modelach jest kluczowa!
Na początek rzecz oczywista, im samochód jest bardziej nastawiony na szybką i stabilną jazdę na obiektach sportowych, tym lepsze musi mieć elementy z pakietu aerodynamicznego. Dlatego samochody wyścigowe serii GT mają rozbudowane przednie spoilery i tylne skrzydła, tak aby gwarantować kierowcy pewność prowadzenia w szybkich zakrętach. Najnowsze Porsche 911 GT3 RS to najprawdopodobniej wyścigówka przeniesiona bezpośrednio z toru wyścigowego na ulicę miast. Wiadomo, że znajdziemy na niej elementy aktywnej aerodynamiki. Pakiet obejmuje, chociażby zmiany położenia tylnej części odpowiedzialnej za docisk.
Już podstawowa odmiana GT3 może pochwalić się wyjątkowym tylnym skrzydłem, które wprost nawiązuje do motorsportu. Jeszcze mocniejsza wersja RS przenosi aerodynamikę w Porsche na zupełnie inny poziom.
Porsche nadal pozostaje wierne silnikowi boxer
Chociaż wiele rzeczy z czasem na świecie się zmienia, Porsche nadal korzysta z legendarnego ułożenia cylindrów typu boxer. Najnowsze informacje wskazują, że 911 GT3 RS otrzyma pod maskę silnik o pojemności zbliżonej do 4.0 litrów. Ze względu na specyfikację modelu z pewnością będzie więcej niż 502 KM i ponad 469 Nm. Plotki w Internecie sugerują, że moc maksymalna jednostki napędowej powinna oscylować w okolicach 560 KM!
Do wyboru skrzynia manualna i PDK?
W najnowszej generacji Porsche GT3 992 znajdziemy manualną i automatyczną skrzynię biegów. Co bardzo ważne z punktu widzenia miłośników motoryzacji, oba warianty mają klasycznie wyglądający drążek ze skórzanym mieszkiem. Zrezygnowano z selektora kierunku znanego z mniej sportowych odmian 911.
Bardzo prawdopodobne jest również to, że na pokładzie znajdziemy skrzynię biegów o przynajmniej siedmiu przełożeniach w manualnej wersji tak, jak to było już wcześniej. Więcej szczegółów technicznych możemy spodziewać się z czasem. Na zdjęciach szpiegowskich widać coraz mniej kamuflażu, co pomaga zgadywać, czego możemy się spodziewać.
Kiedy zobaczymy Porsche 911 GT3 RS na torach wyścigowych i ulicach miast? Z najnowszych informacji wiadomo, że nie będzie to szybciej niż w 2022 roku.