O problemach z pompą paliwa najczęściej dowiadywali się kierowcy, którzy jeździli starszym samochodem z instalacją LPG. Jeśli w zbiorniku były pustki, a pompa pracowała w niekorzystnych warunkach, z czasem dawała ona o sobie znać. Współczesne instalacje gazowe potrafią odłączyć pompę paliwa, przez co zmniejsza się ryzyko jej zepsucia się. Jednak nie oznacza to, że właściciele aut z benzynowymi silnikami mogą o niej całkowicie zapomnieć.
Zewnętrze pompy paliwa są zagrożone!
Niemal wszystko, co jest narażone na błoto, wilgoć, sól drogową i inne zanieczyszczenia prędzej lub później ulega zużyciu. Jeśli wiemy o tym, że w samochodzie zastosowano zewnętrzną pompę paliwa, warto się jej przyjrzeć. Zwłaszcza po sezonie jesienno-zimowym jej kondycja może być dużo gorsza. Dużej uwagi wymagają połączenia paliwowe oraz elektryczne. W zasadzie wszelkie ślady uszkodzeń mechanicznych lub korozji powinny automatycznie kwalifikować taką pompę paliwa do wymiany.
Pompa paliwa umieszczona wewnątrz zbiornika
Zdecydowanie popularniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem konstrukcyjnym jest umieszczenie pompy paliwa wewnątrz zbiornika. Najczęściej znajduje się ona w specjalnie zaprojektowanym miejscu, które zapewnia tej części pracę w kontakcie z paliwem. W ten sposób jest ona właściwie chłodzona. Dzieje się tak również w sytuacji, gdy mamy bardzo głęboką rezerwę.
Rozwinięciem tego pomysłu jest również zintegrowanie pompy paliwa z filtrem. Według wielu producentów takie zaprojektowanie tego podzespołu jest gwarancją dożywotniej trwałości. Jednak według specjalistów z branży, między innymi firmy Airtex pod pojęciem dożywotnio należy rozumieć około 10-15 lat eksploatacji. Dlatego, jeśli nasze auto jest starsze, warto tam zajrzeć i zobaczyć, czy aby na pewno z pompą paliwa jest wszystko w porządku.
Uszkodzona pompa paliwa daje o sobie znać
Każda część w samochodzie ma prawo się zużyć, dlatego trzeba mieć świadomość, jakie objawy wskazują na końcówkę mechanicznego życia pompy paliwa. Najczęściej jest to jej głośniejsza praca, dzięki czemu mamy nieco więcej czasu, aby wymienić ją na nową. Dodatkowo w samochodzie może być wyczuwalny spadek mocy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach obrotowych.