Praca kierowcy ciężarówki wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Przewożenie towarów na czas, jazda zgodnie ze wskazaniami tachografu. Skoncentrowanie na ruchu drogowym, ponieważ bardzo często zestaw waży w okolicach 40 ton. Niestety nie w każdym przypadku kierowcy zawodowi mogą liczyć na godne traktowanie.
Klimatyzacja postojowa zmienia się w standard
Późna wiosna jest czasem, gdzie temperatury gwałtownie rosną. Kierowca ciężarówki spędza w kabinie i w okolicy ciągnika siodłowego nawet kilkanaście godzin na dobę. W związku z tym słusznie nazywa się szoferkę drugim domem. W skrajnych przypadkach jest ona nawet głównym miejscem zamieszkania.
Każdy, kto choć raz wszedł do wnętrza samochodu, które stoi dłuższy czas na słońcu, wie, że jest tam gorąco. Upalną temperaturę trudno wytrzymać. Dlatego w przeszłości kierowcy korzystali z klimatyzacji zasilanej z głównego silnika spalinowego. Jednak, gdy koszty paliwa wzrosły, a sama praca silnika na postoju zyskała poziom wykroczenia, trzeba było działać. Dlatego sukcesywnie coraz więcej używanych i większość nowych ciężarówek na wyposażeniu ma klimatyzację postojową.
Trzeba pamiętać również o tym, że w Europie Zachodniej i Południowej, poza wyższymi temperaturami, jest przynajmniej jeden palący problem. Głośno o tym mówią kierowcy zawodowi od wielu lat. W tym przypadku Polska jest prawdziwym wzorem dla Europy.
Polska wzorem na tle Europy
Krótka wycieczka do Niemiec, Czech lub nieco dalej na Zachód, uświadamia człowiekowi, że w Polsce infrastruktura parkingowa i sanitarna znajduje się na bardzo wysokim poziomie. Nad Wisłą sporadycznie zdarzają się sytuacje, gdzie MOP, czyli Miejsce Obsługi Podróżnych, jest zaśmiecone, a toalety wraz z prysznicami wręcz odpychają swoim zabrudzeniem.
@active_routier #chauffeurroutier #convoiexceptionel #camion #iveco #truck #truck #trucker #active_routier #truckdriver #chauffeur #europe #pologne
O tym coraz głośniej zaczynają mówić kierowcy zawodowi zza granicy. Polska jest wzorem dla Europy w tym obszarze. Bardzo dużym plusem jest również bezpieczeństwo. We Francji rozcinanie plandek w poszukiwaniu cennych ładunków, czy wręcz gazowanie kierowcy, aby okraść naczepę i wnętrze szoferki, to nie są miejskie legendy. Niestety są to sytuacje, które się dzieją, przez co wielu kierowców już z mniejszą ekscytacją patrzy na kraje na zachód od Polski.
Nowoczesność na każdym kroku
Bardzo duży rozkwit parkingów przy autostradach i drogach ekspresowych związany jest z Euro 2012. Wtedy Polska zrobiła prawdziwy skok technologiczny w aspekcie infrastruktury drogowej. Po latach systematycznie budujemy nowe drogi i MOP-y. Jazda po kraju jest bardzo dużą przyjemnością i trzyma najlepszy europejski poziom.
W przypadku krajów starej unii większość obiektów jest mocno zużyta, plus sami kierowcy nie do końca pomagają utrzymać je w dobrym stanie technicznym. Do tego w Niemczech jest coraz więcej remontów, ponieważ znaczna część siatki autostrad ma większe lub mniejsze utrudnienia. Roboty drogowe tworzą korki, a one są prawdziwym utrapieniem dla osobówek oraz dla kierowców zawodowych.
Zbiór tych wszystkich elementów sprawia, że pod względem bezpieczeństwa, jakości dróg, wyposażenia miejsc do odpoczynku w trasie i co najważniejsze pod kątem czystości, możemy być dumni. Polska nie tylko dogoniła Europę w tym aspekcie. Obecnie jesteśmy pokazywani jako przykład dla innych państw.