Z punktu widzenia motoryzacji nad Wisłą, wybór auta elektrycznego jest mocno indywidualnym tokiem rozumowania. W zasadzie, aby taki zakup miał sens pod kątem funkcjonalnym i ekonomicznym, powinniśmy dysponować własnym źródłem prądu oraz dostępem do ładowarki zawsze, gdy tego potrzebujemy. Zdarzają się też sytuacje, w których standardowe ładowarki nie są dostępne, przez co pojawia się problem, gdzie podłączyć elektryka do ładowania.
Sieć ładowarek stara się nadążać
Dla użytkownika auta elektrycznego jednym z największych wyzwań jest sieć ładowarek. Obecnie znajduje się ona w rozbudowie, przez co istnieje na mapie Polskie wiele obszarów, gdzie jest ich niewiele. Jeśli w tym rejonie są już właściciele pojazdów elektrycznych, bardzo możliwe, że będzie ona często zajęta. Kwestią na osobną dyskusję są ceny prądu na publicznych ładowarkach, które sukcesywnie rosną.
![samochód elektryczny elektryk ładowanie ładowarka koszt koszty](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2022%2F09%2Fprzerwy-w-dostawach-pradu-samochod-elektryczny.jpg)
Polacy zrewolucjonizują elektromobilność?
Polska firma zaprezentowała wyjątkową ładowarkę do pojazdów elektrycznych. Jej moc to 11kW, ale to nie jest jej największą zaletą. Chodzi przede wszystkim o bardzo dużą funkcjonalność i mobilność, ponieważ waży ona około 3 kg i można podłączyć ją bezpośrednio do gniazda siłowego. W ten sposób kierowca auta elektrycznego może obejść się bez wallboxa czy stacji ładowania.
Istotna jest również możliwość regulacji mocy 3,6 kW, 7kW i 11 kW. Dzięki temu możemy dostosować się do możliwości źródła prądu, z jakiego korzystamy. Na koniec długość 7 m zdecydowanie zwiększa nasze możliwości znalezienia prądu.
Taka liczba argumentów wiele zmienia i jednocześnie daje większą elastyczność właścicielom pojazdów elektrycznych w poszukiwaniu ładowarek. Dodatkowo mamy możliwość sprawdzenia, czy inwestycja w wallboxa w naszym domu jednorodzinnym lub garażu jest w ogóle istotna, bo być może obejdzie się bez tego.