Platforma rowerowa i auto elektryczne - czy to połączenie zdaje egzamin?!

Platforma rowerowa i auto elektryczne - czy to połączenie zdaje egzamin?!

Platforma rowerowa i auto elektryczne – czy to połączenie zdaje egzamin?!

Podaj dalej

Przed nami jest majowy weekend. Platforma rowerowa jest praktycznym gadżetem do przewożenia jednośladów na wycieczki. Czy auto elektryczne sprawdzi się do wyjazdów poza miasto z kompletem rowerów? O tym w dzisiejszym materiale.

Bagażnik dachowy, a może platforma rowerowa?

Oczywiście, zanim zaczniemy myśleć, co będzie dla nas lepsze – bagażnik dachowy, a może platforma rowerowa, musimy już na początku zapoznać się z tym, czy nasze auto elektryczne jest przystosowane do montażu haka holowniczego – to po pierwsze. Po drugie dobrze jest znać maksymalne obciążenie, z jakim może poruszać się nasz samochód elektryczny. Na podstawie tych informacji świadomie wybierzemy pomiędzy bagażnikiem dachowym, a platformą rowerową.

samochód bagażnik dachowy
www.freepik.com

Platforma rowerowa i auto elektryczne

Elektryfikacja znajduje się na takim poziomie, że każde dodatkowe obciążenie pojazdu zasilanego z baterii zauważalnie wpływa na obniżenie zasięgu. Dlatego opory powietrza wywołane przez bagażnik dachowy z jednośladami, mogą znacząco obniżyć użyteczność elektryka. W tej sytuacji platforma rowerowa oferuje zdecydowanie więcej korzyści. Na czele znajduje się mniejszy opór powietrza. Dalej w kolejności można wymienić okazję do wjazdu na parkingi podziemne lub kryte.

samochód z bagażnikiem dachowym allegro

Dodatkowo coraz więcej producentów oferuje kulę haka holowniczego, jako opcję do swojego modelu z silnikami elektrycznymi. Do takiej kuli haka w większości przypadków można przymocować renomowane platformy rowerowe o różnej ładowności. Najczęściej jest to od dwóch do czterech rowerów.

Czy to połączenie zdaje egzamin?

Oczywiście najważniejszym pytaniem jest, czy samochody elektryczne i akcesoria do przewozu rowerów to dobre połączenie? Aktualnie używanie auta elektrycznego to pójście na kompromisy. Przy dodatkowym obciążeniu i chęci użytkowania elektryka poza miastem na mniej zurbanizowanych terenach również musimy być świadomi dodatkowych ustępstw. Z pewnością jest to ciekawa propozycja, jednak trudno jednoznacznie ocenić, czy to połączenie sprawdzi się każdemu użytkownikowi elektryka.

źródło: Steinhof

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News