Opel Insignia A - klasyczna limuzyna, która ma swoje humory! Jak kupić dobry egzemplarz?

Opel Insignia A - klasyczna limuzyna, która ma swoje humory! Jak kupić dobry egzemplarz?

opel-insignia-2020

Podaj dalej

Polacy lubią przede wszystkim niemieckie marki samochodów. Wśród nich jest Opel ze swoim modelem – Insignia. Limuzyna średniej klasy ma swoich zwolenników i przeciwników. Wszystko zależy od tego, na jaki egzemplarz trafiliśmy, dlatego podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, żeby cieszyć się z bezproblemowej eksploatacji.

Powtarzamy to w przypadku każdego opisywanego modelu, który chcemy kupić z drugiej ręki – podstawą jest wybór egzemplarza z właściwie prowadzonym serwisem. Wszelkiego rodzaju nieprawidłowości powinny wzmocnić naszą czujność i być przyczyną poważnego zastanowienia się. Przy okazji zachęcamy do przeczytania materiału o tym, jak w łatwy sposób można zbadać, czy historia pojazdu jest wiarygodna – więcej o tym tutaj.

Wolnossące silniki benzynowe – najlepszy wybór

W przypadku Opla Insigni możemy mówić o kilku dobrych jednostkach napędowych. Na uwagę zasługują silniki benzynowe bez turbosprężarki, które cieszą się całkiem dobrą trwałością. Mowa tutaj o silnikach o pojemności 1.6 115 KM i 1.8  140 KM. Ich moc maksymalna pozostawia nieco do życzenia, ponieważ Insignia jest dosyć ciężkim samochodem, ale odwdzięczają się one bezproblemowym użytkowaniem przy standardowych zasadach serwisowania.

Diesel może się zatrzeć! Zwróć na to uwagę!

Niestety silniki diesla są mniej udanymi konstrukcjami, które wymagają dużo większej ostrożności w trakcie poszukiwania egzemplarza dla siebie. Szczególną bolączką jest tutaj smok oleju, który może działać wadliwie i doprowadza on do zatarcia silnika 2.0 CDTI. Dlatego, jeśli przy zakupie auta brakuje informacji o wymianie tego elementu, zwłaszcza uszczelek smoka oleju, koniecznie należy zmienić je na nowe tuż po zakupie!

Wadliwa skrzynia biegów M32

W poszukiwaniu informacji o Oplu Insignia z pewnością natrafimy na wiadomości o kłopotach z manualną skrzynią biegów M32. Jej naprawa kosztuje w okolicach dwóch tysięcy złotych i polega przede wszystkim na wymianie łożysk. Problemy zaczynają się w okolicach 100 tys. km i mają one charakter postępujący, więc łatwo je wychwycić i zdiagnozować.

Opel Insignia - licytacja komornicza
fot. licytacje.komornik.pl

Czy warto kupić Opla Insignia?

To jest oczywiście kwestia mocno indywidualna, z pewnością Opel przygotował limuzynę dla statecznego klienta, który docenia obsługę samochodu przy pomocy przycisków oraz pokręteł bez nadmiernych udziwnień. Insignia ma mocne strony w postaci komfortowego wnętrza, a także przystępnej ceny. Jeśli chcemy znaleźć dobry egzemplarz, musimy zwrócić uwagę na opisane powyżej usterki. Najlepiej znaleźć egzemplarze, które mają je już za sobą i były one właściwie naprawione.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News