Naprawa A2 potrwa długo! Kierowcy muszą przygotować się na problemy

Naprawa A2 potrwa długo! Kierowcy muszą przygotować się na problemy

rozbudowa drog

Podaj dalej

Remonty polskich dróg to temat, na który można napisać kilka artykułów i książek. GDDKiA poinformowała, że przystępuje do remontu dwudziestokilometrowego fragmentu autostrady. Naprawa potrwa długo!

Szybkość budowy dróg sporym problemem Polski!

Naprawa i rozbudowa dróg w Polsce znacznie przyspieszyły od momentu przygotowań do Euro 2012. Ludzie zauważyli, że kraj jest w budowie, a stworzona na potrzeby przeprowadzenia międzynarodowego wydarzenia sportowego infrastruktura, może być powodem do dumy. Jednak po czasie euforii związanej z meczami piłkarskimi na terenie naszego kraju, prędkość budowania nowych dróg i naprawa starych znacząco spadła. Przez wiele lat Polska ma swoje tempo pracy, które wielu uważa za przeciętne, a nawet wolne.

Naprawa i rozbudowa dróg z gigantycznym wsparciem rządu

W tym miesiącu media branżowe obiegła informacja, że do 2030 roku polski rząd przeznaczy na rozbudowę oraz naprawę dróg w całym kraju astronomiczne 291 mld złotych. Plan na lata 2014 do 2023 zakłada zbudowanie na terenie całego państwa około 3900 km autostrad. Do zrealizowania tej obietnicy pozostaje jeszcze trochę czasu. Przekonamy się na ile obietnice polityków okażą się słuszne.

Budowa autostrady A1
fot. GDDKiA / Maciej Zalewski

Modernizacja 20 km odcinka autostrady A2 potrwa za długo?

Trudno powiedzieć, czy kiedykolwiek firmy świadczące usługi budowlane na polskich drogach, będą pracować szybciej. Z drugiej strony niezbyt można narzekać na ilość włożonej już pracy w rozwój polskiej infrastruktury drogowej. Jednak z czasem każdemu wzrastają oczekiwania.

Dlatego informacja o tym, że naprawa około dwudziestokilometrowego odcinka autostrady A2, będzie przez rok w remoncie, może zirytować. Okazuje się, iż używany od 2006 roku fragment nawierzchni pomiędzy węzłami Stryków i Emilia wymaga interwencji.  W ramach podpisanej umowy zostaną wymienione wyeksploatowane warstwy konstrukcyjne: na jezdni południowej (w kierunku Warszawy), warstwa ścieralna i wiążąca, przy czym dodatkowo będzie tu zastosowana siatka wzmacniająca. Na jezdni północnej (w kierunku Poznania) wymianie będzie podlegała tylko warstwa ścieralna.

Główny wykonawca zakłada, że tak długi fragment drogi oraz powiązane z nim różne zadania, wymagają około roku wytężonej pracy. Aktualnie szacunkowy koszt realizacji takiego projektu, oscyluje w granicach 50,7 miliona złotych.

Przeczytaj również