Kia Ceed I generacji - koreański Golf dla rozsądnych? Poznaj jej wady i zalety

Na europejskim rynku jednym z liderów wśród samochodów z segmentu hatchback jest Volkswagen Golf. W pierwszej dekadzie XXI wieku KIA postanowiła podjąć rękawicę i zaprezentowała model Ceed. Dzisiaj jest to jedna z ciekawszych propozycji w Europie. Czy pierwsza generacja po latach również jest godna uwagi?

Kia Ceed I generacji – koreański Golf dla rozsądnych? Poznaj jej wady i zalety
Podaj dalej

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, gdy Europa spoglądała na modele produkowane w Japonii, a także w Korei Południowej z kilkoma wyjątkami były to auta przeciętnej jakości. Na początku XXI wieku KIA zrobiła wielki skok naprzód w niemal każdym aspekcie projektowania samochodów i zaprezentowała KIA Ceed.

Proste i dosyć smutne wnętrze

Jeśli zdecydujemy się na zakup KIA Ceed musimy liczyć się z tym, że producent oszczędził kilka groszy na materiałach. Do dyspozycji mamy czarne i szare plastiki, które są umiarkowanie miłe w dotyku i twarde. Na szczęście spasowanie ze sobą poszczególnych elementów kabiny jest na dobrym poziomie. Przez co w trakcie jazdy po nierównościach do naszych uszu dobiega wyłącznie cisza. Jeśli jesteśmy przy kabinie, warto zapoznać się z fotelami, a dokładnie z ich tapicerką. Ceed miewa kłopoty z uszczelkami drzwi, przez co do auta może dostawać się woda.

 

KIA Ceed I generacji

 

Godne uwagi silniki benzynowe

Przy wyborze jednostki napędowej z dużym spokojem interesujmy się motorami benzynowymi. Do wyboru mamy kilka opcji, które zadowolą większość kierowców. Na początku listy jest silnik o pojemności 1.4 litra CVVT w trzech wariantach mocy – 90, 105 i 109 KM. Dalej w hierarchii mamy 1.6. CVVT, które może mieć 125 i 143 KM. W każdym z tych silników trzeba zwrócić uwagę na rozciągające się łańcuchy rozrządu, a także ewentualne wycieki płynu chłodniczego. Poza tym są to bardzo trwałe produkty.

KIA Ceed ma dobre diesle

Gdy chcemy mieć pod maską silnik wysokoprężny, również mamy relatywnie duży wybór. Warto tutaj wspomnieć o jednostce 1.6 CRDI w trzech wersjach – 90, 115 i 128 KM. Dla miłośników nieco mocniejszych wrażeń z jazdy jest motor o pojemności 2.o litrów i mocy 143 KM. W przypadku silników wysokoprężnych trzeba zwrócić baczną uwagę na stan techniczny wtryskiwaczy oraz turbosprężarki.

Kia-Ceed-diesel

Uwaga na rdzę i odpadający lakier

Poza opisanymi powyżej dolegliwościami jednostek napędowych i jakości wykonania trzeba jeszcze wspomnieć o pojawiającej się korozji nadwozia. Na szczęście dotyczy ona niewielkich obszarów nadwozia i jest łatwa do opanowania.  Poza tym w modelach z czerwonym lakierem może dojść do łuszczenia się warstwy bezbarwnej.

Przeczytaj również