Dzisiaj zwykłe warsztaty, które prowadzą jedynie naprawę mechaniczną bez większego przywiązania uwagi do szczegółów, są w trudniejszej sytuacji, ponieważ klienci przyzwyczajają się do wysokiego standardu obsługi w innych punktach usługowych. Stąd profesjonalizacja pod każdym względem jest koniecznością, ale w trakcie prowadzenia wielu klientów zdarzają się też błędy.
Martwe media społecznościowe i mail
Dzisiaj obecność w mediach społecznościowych wydaje się pewnego rodzaju standardem, jednak wiele firm podchodzi do tego po macoszemu. Do dyspozycji klientów w teorii jest kilka kanałów komunikacji, jednak wysłanie wiadomości przez stronę na Facebooku, czy na skrzynkę mailową spotyka się z brakiem odpowiedzi. Jest to duży błąd w komunikacji, który wpływa na odbiór całej firmy.
Brak zainteresowania klientem
W trudnych czasach dla przedsiębiorców każdy klient jest na wagę obecności na rynku lub potencjalnego bankructwa. Niestety spora grupa firm ciągle potrafi traktować klientów, jako zło konieczne i w pewnych sytuacjach wręcz ogranicza zainteresowanie ich potrzebami do absolutnego minimum. Jeśli ktoś pojawi się w recepcji serwisu mechanicznego i musi prosić o uwagę, jest to zdecydowanie negatywny sygnał.
Niejasne koszty naprawy
Współcześnie też wiele osób z uwagą wydaje każdy grosz, dlatego transparentność w wykazywaniu wszystkich kosztów, jest jedną z podstaw wiarygodności serwisu. Niestety zdarzają się ciągle firmy, które potrafią dość enigmatycznie wyceniać swoje usługi i można odnieść wrażenie, że są one robione wg zasady „na twarz”.
Brak paragonu i gwarancji
Na koniec coś, co absolutnie nie powinno się wydarzyć w XXI wieku, ale wydaje nam się, że będzie niestety nowym standardem. Brak paragonu za wykonaną usługę oraz gwarancji na zamontowane części lub jakość przeprowadzonej naprawy. Jeśli w razie kłopotów mamy problemy z udowodnieniem winy serwisu, wiemy, że nawiązaliśmy współpracę z amatorami.