Honda Accord 7 - japońska motoryzacja, którą dalej warto kupić? Poznaj jej wady i zalety!

Honda Accord 7 zasłynęła swoim debiutem na rynku w 2003 roku. Trzy lata później model ten przeszedł subtelny lifting. Wygląd auta po modernizacji najłatwiej rozpoznać po grillu z chromowanym elementem. Samochód zyskał także szereg zmian, w tym odświeżone reflektory i przedni zderzak, aczkolwiek były to modyfikacje trudne do zauważenia na pierwszy rzut oka.

Honda Accord 7 – japońska motoryzacja, którą dalej warto kupić? Poznaj jej wady i zalety!
Podaj dalej

Po przeprowadzonym liftingu, produkcja trwała do 2008 roku, kiedy to zadebiutowała następna, 8. generacja modelu Accord. Ciekawym jest, że ósma generacja jest stylistycznym rozwinięciem „siódemki”. Na pierwszy rzut oka oba modele wyglądają bardzo podobnie, co może wprowadzić w błąd wielu obserwatorów.

Japończyk z dieslem?

Honda Accord 7 oferuje jeden typ silnika Diesla – to jednostka 2.2 i-CDTi o mocy 140 KM. Jest to trwała konstrukcja, z wtryskiwaczami od firmy Bosch, które są tańsze niż zwykle stosowane w samochodach japońskich wtryskiwacze marki Denso. Ten silnik, mimo swojej niezawodności, ze względu na wiek może mieć do czynienia z problemami typowymi dla diesli.

honda-crv-suv-niezawodny-
fot. Honda

Przed zakupem warto zwrócić uwagę na stan wtryskiwaczy, turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Z biegiem czasu wymiany może wymagać również łańcuch rozrządu. Nowe modele wyposażone są dodatkowo w filtr cząstek stałych DPF. Accord 7 z tym silnikiem zapewnia wystarczającą dynamikę.

Lepiej zdecydować się na benzynę!

Honda Accord 7 posiada dwa silniki benzynowe do wyboru: jednostkę 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM oraz mocniejszą wersję 2.4 i-VTEC o mocy 190 KM. Obydwa mają po 4 cylindry i zapewniają solidną dynamikę zarówno w wersji podstawowej, jak i mocniejszej. Na plus zasługuje również ich ponadprzeciętna niezawodność.

Fot. Honda

Jednak w przypadku jednostki 2.0 i-VTEC w pierwszych latach produkcji pojawił się problem z zużyciem wałków rozrządu. Wielu użytkowników wymieniło je już na nowe lub używane z innych modeli Hondy. Natomiast jednostki 2.4 i-VTEC niektórzy użytkownicy zgłaszali nadmierne zużycie oleju silnikowego. Najbezpieczniejszą opcją wydaje się zatem model z silnikiem 2.0 po liftingu, gdzie problem z wałkami został wyeliminowany.

Honda Accord – to psuje się najczęściej

Jednostki napędowe w Hondzie Accord 7 cieszą się uznaniem jako dobrze zaprojektowane, jednak nie można tego samego powiedzieć o karoserii. Ta została wykonana z cienkiej blachy z delikatną warstwą lakieru, co skutkuje podatnością na korozję. Problem z rdzą dotyczy nie tylko karoserii, ale także nadwozia.

Można napotkać problemy z samopoziomującymi się reflektorami ksenonowymi. Czasem zdarza się zużycie gum stabilizatora, co jednak nie jest poważnym problemem. Użytkownicy kombi zauważają sporadyczne problemy z otwieraniem klapy bagażnika. Mimo to, są to drobne usterki, biorąc pod uwagę, że najstarsze modele mają już 20 lat. Honda to marka, która przez dziesięciolecia budowała swoją dobrą opinię. Niezawodność to wręcz jej znak firmowy.

Przeczytaj również