Kiedy myślimy o kompaktowych samochodach, które łączą w sobie dynamikę, styl i niezawodność, na myśl przychodzi nam Ford Focus. Trzecia generacja tego modelu, produkowana w latach 2011-2018, nie była wyjątkiem. Ale co tak naprawdę wyróżniało ten samochód na tle konkurencji?
Design i wersje nadwoziowe
Focus III zaskakiwał swoim nowoczesnym wyglądem, zwłaszcza po liftingu w 2014 roku. Zmiany objęły przede wszystkim przód pojazdu oraz wnętrze. Dostępny był w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, hatchback (z uwzględnieniem sportowego RS) oraz kombi.
Silniki: wybór dla każdego
Przed liftingiem Focus mógł pochwalić się aż 17 jednostkami napędowymi. Po liftingu oferta skurczyła się do 14, ale nadal była imponująca. Wśród benzyniaków królował kontrowersyjny 1.0 EcoBoost, ale także mocniejsze jednostki jak 2.0 EcoBoost o mocy 250 KM. Wśród diesli dominowały silniki Duratorq. Po liftingu pojawiła się sportowa odmiana RS z silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 350 KM. Warto też wspomnieć o wersji z fabryczną instalacją LPG, która cieszyła się popularnością wśród oszczędnych kierowców.
Ford Focus – usterki
Większość modeli była wyposażona w manualne skrzynie biegów, ale dla tych, którzy preferowali automat, dostępna była dwusprzęgłowa przekładnia PowerShift oraz klasyczny automat. Co do usterek, warto zwrócić uwagę na problemy z układem chłodzenia w silnikach 1.0 EcoBoost oraz 1.6 EcoBoost. Warto też zwrócić uwagę na ewentualne problemy z elektroniką.
Porada dla potencjalnych kupujących
Jeśli zastanawiasz się nad zakupem Focusa III generacji, unikaj mocno eksploatowanych egzemplarzy z litrowymi silnikami EcoBoost. Sprawdź też, czy samochód nie był objęty akcją serwisową. Pamiętaj, by zwrócić uwagę na stan rozrządu i regularność wymiany oleju.