Fiat 500 II generacji - retro stylistyka godna uwagi?

Fiat od wielu lat przyzwyczaił klientów do tego, że potrafi projektować bardzo dobre samochody miejskie. Model 500 II generacji pokazuje, że z sukcesem połączono funkcjonalność, klimat sprzed lat i technologię.

najtańszy nowy samochód z salonu dacia skoda fiat toyota kia hyundai
Podaj dalej

Obecna generacja Fiata 500 jest w 100% elektryczna, jednak to model spalinowy cieszył się bardzo dużą popularnością. Wybierają go młodzi i starsi kierowcy. Często za kierownicą siadają kobiety, a także turyści, ponieważ jest on popularnym autem w wypożyczalniach. Jego linia nadwozia jest jedyna w swojej klasie i trudno pomylić go z innym samochodem dostępnym na rynku.

Silniki benzynowe dobre, ale…

W tak małym samochodzie włoscy inżynierowie zaproponowali trzy jednostki benzynowe. Podczas konfiguracji swojego Fiata 500 II generacji, można było wybierać pomiędzy motorem 0.9 litra Twin Air (85-105 KM), 1.2 litra (69 KM) i 1.4 litra o mocy 100 KM. Oczywiście nie każda jednostka napędowa pojawiła się od razu w ofercie.

fiat-500-promocja-jak-w-biedronce

Każdy z tych motorów ma swoje mocne i słabe strony. Są to ogólnie trwałe silniki pod warunkiem dobrego serwisu i doglądania poziomu oleju. Praktycznie wszystkie dostępne we Fiacie 500 II generacji napędy lubią zużywać większe ilości oleju. Poza tym są one trwałe i nie wyróżniają się w negatywny sposób na tle konkurencji.

Fiat 500 z dieslem pod maską

Włoska stylistyka, wręcz urocze kształty i silnik wysokoprężny pod maską. Takie połączenie również było możliwe. Fiat 500 II generacji umiarkowanie nadaje się do jazdy w dłuższe trasy, gdzie diesel może pokazać swoje zalety. Pomimo tego na rynku wtórnym znajdziemy egzemplarze z silnikiem po pojemności 1.3 litra MultiJet. Występuje on w dwóch wariantach mocy – 75 KM oraz 95 KM.

 

Silniki oznaczone jako MultiJet cieszą się dobrą opinią. Podobnie jest w przypadku Fiata 500, jednak trzeba zwrócić uwagę na jakość stosowanego oleju. Wadą są również rozciągające się łańcuchy rozrządu. W związku z tym przy zakupie używanego Fiata 500 II generacji dobrze jest zwrócić uwagę na to, czy przypadkiem rozrząd wydaje charakterystyczne odgłosy grzechotania chwilę po uruchomieniu silnika.

 Drobne bolączki pięćsetki

Fiat 500 jest samochodem udanym, jednak zdarzą się też drobne awarie. Część z nich bywa irytująca dla użytkowników. Na szczęście są one łatwe do usunięcia i relatywnie tanie w naprawie. Zdarza się, że szwankuje wiązka w tylnej klapie bagażnika lub zużywają się łożyska i cięgna w skrzyni biegów.  Przy zakupie Fiata 500 II generacji warto przygotować się na takie awarie jak:

  • Zautomatyzowana skrzynia Dualogic często ma problemy z elektroniką.
  • Manualna skrzynia biegów ma problemy z łożyskami i cięgnami.
  • Problemy z elektrycznym wspomaganiem kierownicy.
  • Nietrwała wiązka klapy bagażnika, powodująca problemy z oświetleniem tablicy rejestracyjnej.
  • Podwozie i układ wydechowy mogą rdzewieć.
  • Inne drobne usterki: urywające się klamki, niesprawne spryskiwacze, uszkodzony skraplacz klimatyzacji.

Fiat 500 – ładny kompromis

Popularna pięćsetka jest bardzo ciekawym, ładnie narysowanym samochodem. Jednak użytkowanie takiego auta na co dzień oznacza kompromisy. Tutaj forma wygrywa nad funkcją w iście włoskim stylu. Miliony osób pokochało za to Fiata 500 II generacji.

Przeczytaj również