Dacia Duster pierwszej generacji - wiesz, za co płacisz! Mocne i słabe strony hitu z Rumunii

Obecnie niemal każdy szanujący swoich klientów producent ma w swojej ofercie lub zamierza mieć auto z segmentu SUV. Podobnie zrobiła Dacia i przedstawiła model Duster. Po kilku latach obecności na rynku możemy więcej powiedzieć o jego mocnych i słabych stronach.

Dacia Duster pierwszej generacji – wiesz, za co płacisz! Mocne i słabe strony hitu z Rumunii
Podaj dalej

Dacia z założenia miała być tanią marką i przez wiele lat się to udawało. Dzisiaj ceny rumuńskiego producenta wzrosły, ale wynika to przede wszystkim rosnących kosztów produkcji oraz inflacji. Mimo tego Dacia jest ciągle jednym z najtańszych producentów na europejskim rynku. Kolejne generacje znanych modeli, a także nowe propozycje sukcesywnie podnoszą się na wyższy poziom pod względem jakości wykonania. Coraz mniej czuć, że decydujemy się na budżetową markę.

Benzynowe silniki lubią LPG

W pierwszej generacji Dacia Duster ma do zaoferowania benzynowe jednostki napędowe, które dobrze współpracują z instalacjami LPG. Chodzi tutaj przede wszystkim o silniki o pojemności 1.6 litra. Na rynku wtórnym mają one od 105 do 115 KM. Mocniejsza wersja pojawiła się od 2015 roku. Cieszą się one dosyć dobrymi opiniami i można je polecić. Gorzej sprawują się jednostki 1.2 TCe, które miewają problemy z nadmiernym poborem oleju, a także uszkodzonymi łańcuchami rozrządu.

dacia-lpg-2
fot. Dacia

Dacia Duster z dieslem to loteria

Sporo negatywnych opinii zbiera Dacia Duster pierwszej generacji z silnikami wysokoprężnymi. Dostępny jest tylko jeden motor o pojemności 1.5 dCi, który ma od 85 do 110 KM. Szczególnie najmocniejsze wersje mogą zaoferować wystarczającą dynamikę, jednak mają one kilka słabych punktów. Przede wszystkim mowa tu o zacierających się panewkach. Pojawiają się również kłopoty z układem wtryskowym. Spora grupa silników z tak zwanej drugiej ręki była serwisowana według zasad long life, co też wpłynęło na ich trwałość. Podczas zakupu auta z wysokoprężną jednostką napędową warto dokładnie prześledzić historię serwisową.

Korozja jest czymś powszechnym

Dacia ma spore problemy z korozją swoich samochodów. Najprawdopodobniej jest to skutek cięcia kosztów w produkcji. Rdza dotyka wiele modeli, dlatego również należy być ostrożnym. W przypadku Dacii Duster rekomendujemy dokładnie sprawdzić podwozie samochodu, ponieważ tam znajduje się najwięcej niespodzianek.

Dacia Duster – wiesz, za co płacisz

W przypadku marki Dacia trudno oczekiwać cudów za jedną z najniższych cen na rynku. Musimy liczyć się z tym, że jakość materiałów będzie przeciętna, a trwałość na średnim poziomie. Jest to propozycja dla osób, które są świadome, na jakie auto się decydują i wiedzą, za co płacą.

dacia rosja logan sandero duster
fot. pixabay

Przeczytaj również