Część osób miała obawy, jak pojawienie się Daci na rynku po latach zmieni rynek motoryzacyjny w Europie. Okazało się, że są to bardzo dobre auta pod kątem niskiej ceny. Oczywiście przez różne zmiany społeczne i gospodarcze cennik Dacia jest inny niż kilka lat temu. Jednak na tle konkurencji między innymi model Duster prezentuje się całkiem atrakcyjnie.
Różnica w cenie musi być widoczna
Zbudowanie samochodu określonej klasy jest równoznaczne z konkretnym kosztem. Jeśli ktoś oferuje auto tańsze od konkurencji, musiało dojść do kompromisów. Najczęściej jest to słabsza jakość materiałów we wnętrzu. Tak też jest w Dusterze II generacji. Widzimy kilka nawiązań do modeli Renault, jakość tworzyw jest niższej jakości w dotyku, jednak podczas jazdy nie wydaje groźnych dźwięków. Kłopotem mogą być drobiazgi w postaci przykładowo pękających ram foteli.
Typowe wady Dustera
Chociaż druga generacja poprawiła problem korozji, warto zwrócić uwagę na potencjalne ogniska rdzy pod plastikowymi osłonami podwozia oraz na podłodze wnętrza. Dodatkowo, niektóre egzemplarze mogą mieć problemy z przeciekającymi uszczelkami drzwi. To nadal charakterystycznym problemem jest pękająca masa uszczelniająca przy relingach dachowych, zwłaszcza w egzemplarzach z początku produkcji. Warto również zwrócić uwagę na zacinającą się klapkę paliwa.
Irytujące w codziennej eksploatacji mogą być potencjalne problemy z elektroniką, takie jak awarie szyb elektrycznych czy systemu bezkluczykowego. Skoro już znajdujemy się we wnętrzu kilka słów o drążku zmiany biegów, ponieważ zdarza się, że dużo trudniej niż zwykle wybrać neutralne przełożenie.
Dacia Duster – silniki
Gama silnikowa Daci Duster II generacji, jak na obecne standardy jest obszerna. Coś dla siebie z pewnością znajdą miłośnicy jednostek benzynowych i diesli:
- 1.6 SCe: Prosta konstrukcja, ale brak turbo wpływa na dynamikę. Wymaga dbałości o przepustnicę.
- 1.5 dCi: Uchodzi za solidny wybór z poprawioną wersją w drugiej generacji.
- 1.2 TCe: Krótki okres sprzedaży, ale z potencjalnymi problemami z rozrządem.
- 1.3 TCe: Nowoczesny, z dobrymi osiągami, ale z potencjalnymi problemami ze spalaniem w eksploatacji miejskiej.
- 1.0 TCe: Ograniczone osiągi, ale korzystne spalanie w ruchu miejskim.