Minivan z francuskim rodowodem ma wielu zwolenników. Po latach dalej budzi zainteresowanie i może być bardzo dobrym wyborem dla rodziny. Jeśli szukamy auta z dużą przestrzenią, a także komfortowym zawieszeniem, jest to ciekawa propozycja.
Historia C4 Picasso
Citroen C4 Picasso I pojawił się na rynku w 2006 roku i był produkowany aż do 2013 roku. Wciąż budzi zainteresowanie wśród potencjalnych nabywców aut używanych. Jego historia obfituje w zarówno pochwały za praktyczność i przestronność, jak i krytykę dotyczącą licznych problemów technicznych. Dostępny w wersji standardowej oraz wydłużonej Grand C4 Picasso, model ten przeszedł modernizację w 2010 roku. Najbardziej widoczne zmiany to nowy przedni zderzak ze światłami LED do jazdy dziennej oraz delikatnie przemodelowane reflektory i tylne lampy.
Silniki benzynowe – potencjalne problemy
Jeśli chodzi o silniki benzynowe, C4 Picasso I oferuje kilka opcji, jednak nie wszystkie z nich są godne polecenia. Wolnossący motor 1,6 l VTi 120 miewa problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu i awariami wariatorów zmiennych faz rozrządu. Jego dynamika w połączeniu z dużą bryłą nadwozia tego modelu pozostawia wiele do życzenia. Doładowane wersje 140 THP, 150 THP oraz 155 THP również nie są wolne od wad, w tym problemów z rozrządem. Kierowcy muszą radzić sobie z osadzającym się nagarem oraz nietrwałością głowicy. Motor 1,8 l wydaje się być niezawodny, jednak i on z czasem może wymagać remontu z powodu zużywania oleju przez wadliwe pierścienie tłokowe.
Silniki Diesla – bardziej udane, ale wymagające inwestycji
Silniki Diesla, choć uznawane za udane, po latach mogą wymagać dodatkowych inwestycji. Problemy z wtryskiwaczami, turbosprężarką, zaworem EGR, filtrem cząstek stałych czy dwumasowym kołem zamachowym. To tylko niektóre z potencjalnych usterek, na które nabywcy powinni być przygotowani. Istotne jest również regularne serwisowanie auta, ponieważ duże przebiegi mogą być powodem wielu innych awarii. Zwłaszcza przy dużym oszczędzaniu na wymianach oleju.
Na co zwracać uwagę w C4 Picasso?
Citroen C4 Picasso I to auto, które może przysparzać kłopotów z automatyczną skrzynią biegów. Na szczęście większość egzemplarzy wyposażona jest w manualne skrzynie. Użytkownicy skarżą się także na nietrwałe elementy zawieszenia, choć ich wymiana nie jest droga. Problemy z łuszczącym się lakierem, awariami elektroniki czy skrzypiącymi bocznymi szybami to również część doświadczenia z posiadania tego modelu. Warto jednak zauważyć, że większość usterek nie wymaga dużych nakładów finansowych na naprawę.
Citroen – dobry wybór mimo niedociągnięć
Citroen C4 Picasso I, mimo swoich wad, oferuje przestronne wnętrze i praktyczność, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla rodzin. Zalecamy jednak ostrożność przy wyborze wersji silnikowej, preferując jednostki wysokoprężne z udokumentowanymi, możliwie niskimi przebiegami. Ceny na rynku wtórnym są różne, ale jako potencjalny nabywca, warto skupić się na egzemplarzach z przedziału cenowego 15 000 – 30 000 zł, które zazwyczaj są w lepszym stanie technicznym i wymagają mniejszych nakładów finansowych na ewentualne naprawy.