BMW serii 1 F20 - ostatni Mohikanin dla pasjonatów. Poznaj wady i zalety modelu!

BMW serii 1 F20 - ostatni Mohikanin dla pasjonatów. Poznaj wady i zalety modelu!

BMW serii 1 F20 – ostatni Mohikanin dla pasjonatów. Poznaj wady i zalety modelu!

Podaj dalej

Niemiecki producent z Bawarii ma swoich zwolenników i przeciwników. Jedno jest pewne, BMW budowało samochody unikatowe, które najprawdopodobniej w przyszłości będą kojarzone, jako auta bez realnej konkurencji w swoim segmencie. Tak można określić BMW serii 1 generacji F20/21. Czy warto ją kupić?

Czym w świecie motoryzacji zasłynęła marka BMW? Tutaj można wymienić wiele elementów, część z nich okaże się negatywna, ale napęd na tylne koła i radość z jazdy przez wiele lat były prawdziwym znakiem rozpoznawczym. Dzisiaj to już w sporej części modeli wyłącznie historia, ponieważ napęd na cztery koła lub napęd na przednią oś cieszy się większą popularnością. I tak BMW serii 1 generacji F20/F21 jest ostatnim autem z tego segmentu z napędem na tylne koła, a także rzędowymi jednostkami napędowymi pod maską.

Samochód bardziej dla kierowcy

W modelach z lat 90. XX wieku sporo rozwiązań w kabinie sugerowało, że jest to pojazd zaprojektowany przede wszystkim dla kierowcy. Skierowana w lewą stronę deska rozdzielcza, szerokie możliwości ustawienia pozycji za kierownicą. Precyzyjny układ kierowniczy i gładko działająca skrzynia biegów. To wszystko sprawiało, że między innymi BMW E36 ma do dzisiaj dużą grupę sympatyków. Czy podobnie jest z BMW serii 1 F20/ F21? W dużym stopniu, ponieważ wnętrze jest dosyć ciasne, najwygodniej mają osoby w pierwszym rzędzie siedzeń. Radość z jazdy jest mocno wyczuwalna i najprawdopodobniej najwięcej uśmiechu na twarzy zobaczymy u kierowcy.

top 5 diesli od BMW serii1, F20
Shutterstock Pavels Dunaicevs

Uwaga na silniki i ich serwisowanie

Oczywiście w BMW serii jeden na rynku aut używanych znajdziemy wersje z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. W każdym z tych przypadków trzeba pamiętać o właściwie prowadzonej obsłudze serwisowej. Wszelkiego rodzaju oszczędności i niedociągnięcia mogą być utrapieniem dla kolejnego właściciela. Dlatego przy silnikach benzynowych warto zwrócić przede wszystkim uwagę na kondycję łańcucha rozrządu w jednostkach o oznaczeniu N13, który ma pojemność 1.6 litra.

BMW diesel silnik 2.5 TDS
fot.trends.com

Niestety podobne dolegliwości ma również jednostka N20, która jest już 2.0 benzyną. Bardzo często łańcuch rozrządu może wytrzymać około 100 tysięcy kilometrów. Dlatego koniecznie trzeba zwrócić uwagę na te informacje w książce serwisowej, czy lub ewentualnie kiedy, ktoś zrobił coś z rozrządem.

Zwolennicy silników diesla muszą zwrócić przede wszystkim uwagę na rozrząd i zawór EGR wraz z jego chłodnicą. Odpowiednio 118d o oznaczeniu N47 lub B47 i 120d o takim samym kodowym rozróżnieniu mogą cierpieć na te dwie usterki. W przypadku chłodnicy EGR pewna grupa pojazdów była z tego powodu na akcji serwisowej. Dobrze jest się dowiedzieć, jak było z naszym egzemplarzem.

BMW serii 1 – singiel dla…

Dla kogo jest BMW serii 1 F20/F21? Na pewno dla klienta świadomego, który wie, z czym wiąże się eksploatacja samochodu, docenia przyjemność z jazdy i na pierwszym miejscu stawia przede wszystkim swoje własne odczucia. Zmniejszona ilość miejsca na tylnej kanapie i dosyć mały bagażnik dyskwalifikują ten model, jako dobrą propozycję na auto rodzinne. BMW jedynka jest singlem w swojej klasie i dla takich osób sprawdzi się najlepiej.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News