BMW E60 - czy to jest dobry moment na zakup? Musisz pamiętać o jednej rzeczy!

Samochody niemieckich marek cieszą się w Polsce nadal dużym zainteresowaniem. Większość aut to pojazdy używane, a na oku potencjalnych kierowców BMW pojawia się generacja E60 i E61. Czy to jest dobry moment na zakup takich czterech kółek?

BMW E60 – czy to jest dobry moment na zakup? Musisz pamiętać o jednej rzeczy!
Podaj dalej

Popularna piątka pojawiła się na motoryzacyjnym rynku w 2003 roku i wzbudziła sporo kontrowersji. Przede wszystkim z powodu swojego wyglądu, ponieważ bardzo mocno oderwała się ona od klasycznych linii swoich poprzedników. Jednocześnie jest to pierwsza generacja BMW, którą możemy nazwać samochodem XXI wieku, czyli z dużą ilością elektroniki.

BMW E60 i E61 za 30, 40, 50 tysięcy złotych i więcej?

W życiu poszukujemy rzeczy tanich i dobrych jednocześnie. W przypadku motoryzacji takie połączenie występuje bardzo rzadko i w większości musimy wybierać: decydujemy się na rzeczy tańsze, które będą słabsze lub wydajemy więcej, a za to mamy spokój z naprawami. Gdy interesujemy się zakupem BMW E60/61 musimy sobie zdawać sprawę, że jest to auto klasy premium. Oczywiście lekko przechodzone, które ma już kilkanaście lat, ale jednak pewne cechy zostają.

BMW E60
Fot. BMW

W związku z tym zakup egzemplarza w dobrym stanie, który pochodzi nawet z początków produkcji, może oscylować na poziomie powyżej 30 000 złotych. Im lepsza wersja wyposażenia, mniej lat na karku i niższy przebieg tym oczywiście będzie drożej. Jak bardzo? Znalezienie aut w ogłoszeniach za 50 000 złotych zajmuje tylko kilka chwil.

Elektronika to największa bolączka

Kilkanaście lat na europejskich drogach sprawia, że nawet najlepsze podzespoły mogą ulec zużyciu. W związku z tym zupełnie naturalne wydaje się, że po przejechaniu setek tysięcy kilometrów mogą przytrafić się jakieś niedociągnięcia. W BMW E60/61 najwięcej problemów może sprawiać elektronika. Szwankuje ona najczęściej w egzemplarzach powypadkowych, które były źle złożone. Dlatego nie warto oszczędzać i najlepiej szukać pojazdów w cenie powyżej rynkowej średniej.

BMW 530d E60
FOT. BMW

Utrzymanie BMW E60 też swoje kosztuje

Stara dobra prawda mówi, że zakup samochodu to dopiero początek drogi, ponieważ musimy go jeszcze utrzymać w należytym stanie. Dlatego warto zdawać sobie sprawę, że awaria cewek zapłonowych w silnikach benzynowych razem z kosztami robocizny może kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Uszkodzenia koła pasowego w silnikach diesla to wydatek również na poziomie około 1000 złotych. Koła dwumasowe potrafią kosztować około 2700 złotych w zależności od wersji jednostki napędowej.

Czy jest to dobry moment na zakup takiego auta?

W przypadku BMW E60 z czasem powinniśmy obserwować powolny spadek zainteresowania tą generacją na korzyść BMW F10/11, która będzie o wiele bardziej dostępna dla większości kierowców. Wydaje się, że status E60 jest daleki od E39 i większość egzemplarzy nigdy nie uzyska statusu auta kultowego. Jednak jest to dobra okazja do kontaktu z samochodem klasy premium, który pochodzi już z XXI wieku. Jednocześnie trzeba mieć świadomość, że wiąże się to z określonymi wydatkami na serwisowanie.

Przeczytaj również