Przejazd Północnej Pętli Nurburgringu punktem honoru dla producentów
Tor Nurburgring należy do prawdziwych legend obiektów przeznaczonych do ścigania. Dla producentów samochodowych ma on wyjątkowe znaczenie, szczególnie jego Północna Pętla zwana z języka niemieckiego: Nordschleife. To właśnie na tej części toru niemal każdy szanujący swoje produkty koncern testuje najnowsze modele pojazdów. Prawdziwą wisienką na torcie, jest oczywiście pomiar jednego okrążenia. Jeśli dojdzie do poprawienia rezultatu, jest to kolejny element do pochwalenia się nim potencjalnym klientom.
Historia modelu RS ma już 27 lat!
Audi legendę modelu RS buduje od 1994 roku. W tym okresie powstało Audi RS 2 Avant o mocy 315 KM. Od tego czasu na rynku pojawiło się wiele wersji ze słynnym już oznaczeniem RS. Co ciekawe najnowsze modele elektryczne również sygnuje się tymi dwoma magicznymi literkami.
Bohaterem tego artykułu jest model RS3 w wersji Limousine, czyli klasyczny niewielki sedan ze spalinową jednostką napędową i nowoczesnym systemem kultowego już napędu Quattro. Po raz pierwszy w historii, w nowym Audi RS 3 zastosowano torque splitter. Rozdziela on płynnie moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami, wykorzystując do tego po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde koło tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy torque splitter zwiększa wielkość momentu obrotowego docierającego do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu, które jest w tym momencie bardziej obciążone. Oznacza to, że na lewych łukach torque splitter przenosi moment obrotowy na prawe tylne koło, na prawych łukach na lewe tylne koło, a podczas jazdy na wprost na oba koła. Dzięki temu RS 3 jeszcze lepiej wchodzi w zakręty i precyzyjniej podąża za kątem skrętu kierownicy.
Audi RS3 Limousine wyznaczyło nowy standard!
Oczywiście rekord Północnej Pętli, zwanej przez niektórych „Zielonym Piekłem” należy traktować, jako pobicie najlepszego czasu w danej kategorii samochodów. Najszybsze okrążenie w historii toru jest na zupełnie innym poziomie. Mimo tego kierowca wyścigowy i doświadczalny Audi Sport Frank Stippler, ma powody do zadowolenia. Jego lekko zmodyfikowane Audi RS3 Limousine, które wyposażono w dodatkowe systemy bezpieczeństwa, między innymi klatkę bezpieczeństwa, przejechało tor w czasie: 7:40,748 minuty!