Każda z wymienionych sytuacji jest uciążliwa, ponieważ brak prądu w aucie lub zamarznięte paliwo krzyżują nasze plany. A co dzieje się, gdy zamarzną nam w aucie amortyzatory? Dlaczego takie zjawisko jest w ogóle możliwe?
Historia rodem z lat 90. XX wieku – zamarzające amortyzatory!
Aby zrozumieć to zjawisko, musimy cofnąć się w czasie do lat 90. XX wieku, gdzie takie zdarzenia były czymś o wiele bardziej powszechnym. Wszystko przez to, że amortyzatory olejowo-gazowe nie w każdym przypadku były produktami najwyższej jakości. Tak podczas użytkowania samochodu z oleju mogła wytrącać się woda. Gdy temperatura powietrza spadała znacząco poniżej zera stopni Celsjusza, wspominana wcześniej woda zamarzała. Takie historie mogą zdarzyć się i dzisiaj!
Amortyzatory przeznaczone dla innej strefy klimatycznej? To jest możliwe!
Być może na co dzień taka informacja nie ma dla nas wielkiego znaczenia, ale zdarzają się chwile, w których warto zdawać sobie z tego sprawę. Samochody nie są na każdym rynku motoryzacyjnym identyczne. Pewnego rodzaju truizm, jednak ma on swoje uzasadnienie. Przykładowo auta na rynek arabski muszą mieć lepszą klimatyzację od ogrzewania. Samochody projektowane na Północną Europę mogą mieć ogrzewanie postojowe. Nieco inaczej projektuje się również amortyzatory, ponieważ dostosowuje się je do temperatur i warunków w danym rejonie świata.
W związku z tym, jeśli w samochodzie kupionym w Europie, relatywnie nowoczesnym zamarzły nam amortyzatory, być może jest to sygnał, że mamy w swoim aucie partię amortyzatorów, która powinna trafić na rynki o zdecydowanie cieplejszym klimacie.
Jak sobie poradzić z problemem?
Żartobliwie można napisać, że wystarczy poczekać na cieplejsze dni i problem sam się rozwiąże, jednak to nie jest rozwiązanie. Rekomendowanym przez ekspertów działaniem jest wymiana takich amortyzatorów na podobnej klasy lub lepszej, które poradzą sobie o wiele lepiej w takich warunkach.
Dodatkowo dobrym pomysłem jest również zadbanie o stan techniczny osłon amortyzatorów. Pamiętajmy, że podczas każdej wymiany tego rodzaju podzespołów trzeba dokupić nowe osłony, a także odboje.
Źródło: ELIT Polska