Alfa Romeo rzuca wyzwanie konkurencji! Genialny pomysł!

Alfa Romeo jest wyjątkową marką samochodów, która od wielu lat podąża własną drogą. Dlatego deklarację prezesa można odebrać, jako wyzwanie rzucone konkurencji. Entuzjaści motoryzacji powinni być zadowoleni, choć sam pomysł jest genialnie prosty!

alfa-romeo-plan-elektryfikacja-1
Podaj dalej

Analogowa motoryzacja odeszła w cień, teraz praktycznie każdy samochód dostępny na rynku ma na pokładzie systemy elektroniczne i ekrany dotykowe. W Europie można kupić najtańsze modele Daci, które pozbawione są czegokolwiek, tam w miejscu systemu inforozrywki znajdziemy wnękę. Jednak jest to wyjątek potwierdzający regułę, można powiedzieć.

Klienci chcą innych samochodów

Postęp technologii ma wpływ na to, jak wygląda motoryzacja, a kierunek jej rozwoju wyznaczają najnowsze normy emisji spalin, dyrektywy unijne i upodobania klientów. W idealnym świecie dla entuzjastów czterech kółek statystyczny konsument motoryzacji jest jej ogromnym miłośnikiem. Zwraca uwagę przede wszystkim na wygląd i rozwiązania techniczne. Rozmawia ze sprzedawcą dużo o wyczuciu układu kierowniczego oraz pracy skrzyni biegów. Na koniec wspólnie słuchają oni dźwięku silnika i podpisują umowę.

iphone-carplay
foto: Apple

Rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej, ponieważ statystyczny klient salonu jest zainteresowany pojazdem, który sprawnie i bezawaryjnie przejedzie z punktu A do B, odpowiada mu wizualnie, a co najważniejsze jest zbliżony do tego, co zna z codziennej obsługi, czyli smartfona. Dlatego producenci wprowadzają szereg udogodnień, które pomagają integrować różne oprogramowania telefonów z systemem pojazdu. Przecież większość czasu spędzamy w korkach, więc dobry podcast lub ulubiona muzyka są wskazane.

Alfa Romeo mówi dość!

Alfa Romeo nadal boryka się z opinią królowej lawet, chociaż współcześnie jej awaryjność jest na porównywalnym poziomie do konkurencji. Jednocześnie jest to ciekawa alternatywa dla niemieckiej motoryzacji, ponieważ jej modele mają w sobie sporo stylu i dają mnóstwo radości z jazdy.

Niestety większość decyzji związanych z zakupem samochodu opiera się również na sposobie finansowania, a tutaj Alfa Romeo na tle niemieckiej konkurencji ma nieco słabszą ofertę, przez co mniej osób decyduje się na zakup włoszki. Jednak ludzie, którzy kierują się w motoryzacji przede wszystkim sercem, otrzymali od prezesa marki kolejną chwytająca za gardło informacje.

Okazuje się, że Alfa Romeo chce utrzymać balans pomiędzy technologią i analogowym stylem i zamierza rezygnować z dotykowych, dużych ekranów, ponieważ zamieniają one pojazdy w smartfony. Czy to jest kierunek, w jakim powinny pójść również inne marki samochodów?

 

Przeczytaj również