350 milionów Euro i zasięg według producenta około 500 km?! Nowa propozycja od Mercedesa!

Każda osoba zainteresowana zakupem samochodu osobowego zauważy, że ceny pojazdów używanych i fabrycznie nowych wzrosły. Mercedes proponuje nowość, która w sumie jest nią tylko z nazwy, przejedzie maksymalnie 500 km, a do tego będzie droga.

350 milionów Euro i zasięg według producenta około 500 km?! Nowa propozycja od Mercedesa!
Podaj dalej

W historii ludzkość popełniała szereg błędów, które okazały się niedopatrzeniem dopiero po latach. Dzisiaj pojazdy elektryczne przeżywają swój rozkwit i wmawia się nam, że są one jedynym słusznym rozwiązaniem, aby uratować środowisko naturalne i jednocześnie zachować zbliżony do obecnego sposób korzystania z mobilności, jaką dają samochody, dostawczaki, czy ciężarówki. Czy jest to słuszna droga?

Problem ostatniej mili

Logistyka ostatniej mili jest dużym wyzwaniem. W skrócie cały proces skoncentrowany jest na dostarczeniu towarów z centrum dystrybucyjnego do klienta. Na temat tej drogi produktów powstaje wiele dyskusji, ponieważ wedle najnowszych trendów ostatnia mila powinna być ekologiczna, przyjazna dla środowiska. Pojawiają się koncepcje, aby kurierzy i inni dostawcy korzystali z rowerów, szli pieszo lub używali do transportu towarów dedykowanych pojazdów komunikacji miejskiej.

kurier transport branża
fot. pixabay

Mercedes zainwestował około 350 milionów Euro!

Niemiecki producent słynie od wielu lat z produkcji pojazdów użytkowych. Model Sprinter jest jednym z najchętniej wybieranych dostawczaków w Europie. W 2023 roku pojawi się jego elektryczna wersja pod nazwą eSprinter. Mercedes zainwestował w ten projekt około 350 milionów Euro. Na początku pojawi się on w Stanach Zjednoczonych i według danych deklarowanych przez cykl pomiarów metodą WLTP taki eSprinter przejedzie do 500 km.

Strefy Czystego Transportu nie pozostawiają wyboru?

Z punktu widzenia Stanów Zjednoczonych elektryfikacja pojazdów dostawczych nie ma aż tak dużego znaczenia. Jednak w Europie coraz więcej państw decyduje się na tworzenie Stref Czystego Transportu. W ich obszarze mogą poruszać się pojazdy bezemisyjne. Więc wydaje się, że wszelkiego rodzaju dystrybucja do sklepów, piekarni i restauracji musi odbyć się przy wykorzystaniu elektrycznych pojazdów dostawczych, takich jak eSprinter. Niewiadomą na tę chwilę pozostaje cena, ponieważ w Europie ten model pojawi się pod koniec 2023 roku i niemal na pewno nie będzie tanio!

Strefa Czystego Transportu - znak
fot. Marek Anioł / strazmiejska.krakow.pl

Przeczytaj również