Made in Korea dominuje, ale październik był interesujący
Na południowokoreańskim rynku sprzedaje się coraz więcej nowych samochodów. Z danych KAIDA wynika, że od stycznia do października 2025 r. zarejestrowano tam 1 385 108 nowych aut. To o 3,2 proc. więcej niż w zeszłym roku. Produkowane lokalnie pojazdy stanowią zdecydowaną większość (1 135 920 szt.). Samochodów importowanych przybyło tylko 249 188 szt., ale to wzrost o 15,4 proc. Jednak auta z krajowej produkcji miały bardzo chudy październik (-17,3 proc.). Udział importowanych wzrósł do 19 proc.

Bestsellerem w Korei Południowej ponownie będzie Kia Sorento (80 479 szt.). Rodzinny SUV wyraźnie wyprzedza konkurencję, mimo że drugiemu Hyundaiowi Avante (67 099 szt.) rejestracje skoczyły o połowę. W efekcie na trzecią lokatę spadła Kia Carnival (66 984 szt.). Najbliżej podium jest dobrze znana w Polsce Kia Sportage (59 743 szt.), a czołową piątkę uzupełnia Hyundai Grandeur (53 678 szt.). Zeszłorocznego podium nie powtórzy już raczej Hyundai Sante Fe (50 431 szt.), który ściga się z kolegą z salonu, modelem Palisade (50 167 szt.).
Nikt z importerów nie ma szans z SUV-em Tesli
W rankingu modeli produkowanych poza Koreą Południową liderem jest tam Tesla Model Y (40 736 szt.). Ubiegłorocznych bestseller „obcokrajowców”, Mercedes Klasa E (22 388 szt.) już na pewno nie obroni tytułu. Zadaniem na końcówkę roku jest obrona pozycji wicelidera przed BMW Serii 5 (19 989 szt.). Wspomniane trio wybija się na tle innych modeli z importu. Czwarty Mercedes GLC ma „dopiero” 7 405 rejestracji, a piąta Tesla Model 3 – 7 064. O szóstą lokatę rywalizują BMW X3 (5 501 szt.) z Lexusem ES (5 475 szt.).
