Obie marki zmobilizowane do działania
„W walce z globalnym ociepleniem, wzmocnienie naszego łańcucha dostaw do samochodów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym jest absolutnie kluczowe, aby wspierać nasze śmiałe ambicje w zakresie elektryfikacji”, powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Zapewnienie nam solidnych, konkurencyjnych i zdekarbonizowanych dostaw litu od różnych partnerów na całym świecie, pozwoli nam zrealizować ambitne zobowiązania w zakresie odpowiedzialnej produkcji samochodów elektrycznych”.
„Ta umowa ze Stellantis wyznacza nowe standardy dla przemysłu motoryzacyjnego w Stanach Zjednoczonych”, powiedział Rod Colwell, prezes Controlled Thermal Resources. „Dostawy czystego litu, produkowanego z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, przyczyniają się do dalszej dekarbonizacji łańcucha dostaw akumulatorów. Dzięki temu samochody będą mogły być produkowane w sposób bardziej zrównoważony i wywierający mniejszy wpływ na środowisko. Jesteśmy przekonani, że współpraca ze Stellantis okaże się solidna i owocna”.
Umowa podpisana do 2032 wymaga od Controlled Thermal Resources dostarczania firmie Stellantis do 25 000 ton wodorotlenku litu rocznie. Wraz z końcem zeszłego roku Stellantis ogłosiła zawarcie bardzo podobnej umowy, której głównym celem jest wsparcie jej produkcji samochodów w Europie.
W ramach planu Dare Forward 2030 Stellantis obwieściło, że do końca 2030 roku sprzeda na całym świecie łącznie aż 5 milionów samochodów elektrycznych rocznie. Żeby tego było mało Holenderska firma zwiększyła planowaną moc produkcyjną baterii z 140 GWh do około 400 GWh, to wszystko dzięki wsparciu zapewnionemu przez pięć zakładów odpowiedzialnych za produkcję akumulatorów w Europie i Ameryce Północnej.
Produkcji ciąg dalszy
Controlled Thermal Resources zamierza produkować wodorotlenek litu i węglan litu do akumulatorów oraz energii geotermalnej znajdującej się w Imperial County w Kalifornii, ze zdolnością produkcyjną zasobów wynoszącą ponad 300 000 ton rocznie.