Każdy Polak wygląda w nim jak samiec alfa, a do tego jest bezpieczniejszy i pojemniejszy od SUV-a. Eksplozja zainteresowania w naszym kraju

Choć jest samochodem dostawczym, to coraz częściej z powodzeniem jest traktowany jak osobówka o zdolnościach terenowych. Najlepiej sprzedający się pickup w Polsce notuje w tym roku prawie 3-krotnie większą sprzedaż. Dla coraz większej liczby osób to ciekawsza opcja od SUV-a ze względu na większe bezpieczeństwo i pojemność bagażową.

Ford Ranger Raptor
Podaj dalej

Pickup wkrótce będzie oczywistą alternatywą dla SUV-a?

Pickupy są wyjątkowo popularne w USA czy Australii, ale w Europie takimi hitami już nie są. To zaczyna się stopniowo zmieniać, bo najlepszy w tym segmencie na polskim rynku Ford Ranger notuje duży wzrost sprzedaży. Z danych Samaru wynika, że w samym maju było to 226 rejestracji, czyli o 59,15 proc. więcej niż w maju 2024 r. Co więcej, drugi pod względem popularności pickup w Polsce, czyli Toyota Hilux miała wynik dwukrotnie słabszy (113 szt.). Jednak to także więcej niż rok temu, bo 21,51 proc. na plusie.

Ford Ranger Raptor 2023
Ford Ranger Raptor. // fot. WRC Motorsport & Beyond

Licząc wszystkie rejestracje od stycznia do maja 2025 r. Ford Ranger ma już przeszło tysiąc rejestracji. 1 072 szt. to wynik o niemal 180 proc. (179,90 proc.) lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym Ranger jest nawet w pierwszej dziesiątce rankingu wszystkich, lekkich samochodów dostawczych (DMC do 3,5 t). W Top 15, a dokładnie 14 miejscu tego zestawienia jest Toyota Hilux (636 szt.). Choć rok temu o tej porze ten pickup miał o 18,98 proc. lepszy rezultat.

Ile kosztują najpopularniejszy pickupy w Polsce?

Polski bestseller, a zatem Ford Ranger na wyprzedażach dostępny jest od 110 286 zł. Jednak jest to mocno użytkowy wariant z pojedynczą kabiną i surowym wyposażeniem. Pod maską mamy wówczas 170-konnego Diesla. Jednak myśląc bardziej o osobowym zastosowaniu trzeba rozważyć podwójną kabinę i raczej wersję wyposażenia Wildtrak (lub lepszą). Takowa posiadająca Diesla bi-turbo (205 KM) kosztuje od 161 000 zł. Do wyboru są także wersje benzynowe (w tym 292-konny Raptor z 3.0 V6) i wreszcie hybryda plug-in. Za modele dostępne od ręki trzeba wydać co najmniej 212 200 zł.

Toyota Hilux
Toyota Hilux. // fot. materiały prasowe

Natomiast ceny Toyoty Hilux zaczynają się od 158 100 zł w biedzie. Natomiast dobrze wyposażona wersja Excutive z podwójną kabiną to wydatek rzędu 177 400 zł. Japońska marka nie ma nadal w ofercie mocno zelektryfikowanej wersji jak PHEV. Obecnie Toyota oferuje co najwyżej miękką hybrydę.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również