Będzie to kontynuacja sprawdzonej i opłacalnej formuły o charakterze „przyjedź-i-jedź” przy użyciu identycznych Fordów Fiesta R2T z jednolitrowymi silnikami EcoBoost. Seria JWRC pozwala wybić się młodym, obiecującym kierowcom na arenach mistrzostw świata.
Nie zmieni się także dostawca opon, którym pozostało Pirelli, dostarczające ogumienie na każdą z pięciu rund w kalendarzu. Terminarz kolejnego sezonu zostanie potwierdzony pod koniec roku, a wśród nagród jest m.in. Ford Fiesta R5 wyposażony w opony Pirelli, a przy tym darmowe wpisowe na mistrzostwa WRC 2 w sezonie 2020.
W tym roku obserwujemy 15 załóg o 12 różnych narodowościach. Do przyszłorocznej stawki będą mogli dołączyć zawodnicy urodzeni 1 stycznia 1990 r. lub później. Może to być szansa pójścia śladami takich gwiazd jak Sébastien Loeb, Dani Sordo, Sébastien Ogier, Craig Breen czy Elfyn Evans, którzy także przeszli tę ścieżkę zanim dotarli na szczyt.
Maciej Woda, JWRC Manager: Jesteśmy zaszczyceni tym, że FIA wybrała M-Sport Poland do kontynuowania obsługi Junior World Rally Championship w 2019 r. To znakomite wieści dla nas i naszych partnerów oraz bardzo satysfakcjonujące dla zespołu, które stara się zapewnić mocne i konkurencyjne mistrzostwa. Rywalizacja w tym roku jest niesamowita. Byliśmy świadkami niezwykle ciasnych pojedynków i mogliśmy dojrzeć kilka przyszłych gwiazd rajdów. Będziemy ciężko pracować, aby tak samo było w przyszłym roku.
Przedostatnia runda sezonu JWRC właśnie trwa podczas Rajdu Finlandii. Sezon zakończy podwójnie punktowany Rajd Turcji. W najnowszym wydaniu Magazynu Rajdowego WRC, który ukazał się w piątek, 27 lipca możecie przeczytać obszerny artykuł o juniorskiej serii.