Według nowego raportu PZPM, liczba nowych aut hybrydowych w tym roku (do lipca włącznie) wyniosła 160 913 szt. Do tego grona analitycy zaliczyli pełne hybrydy i miękkie hybrydy (bez hybryd plug-in). Ta grupa pojazdów urosła względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 7,6 proc. Tym samym osobowe hybrydy umocniły się jako najpopularniejszy układ napędowy, bo drugie w rankingu auta benzynowe miały 105 254 rejestracji (-8,4 proc.).

SUV-a w pełnej hybrydzie z Toyoty, w miękkiej od Volvo
Na rynku hybryd w Polsce błyszczą głównie Toyoty. W rankingu modelowym 4 pierwsze miejsca zajmują auta japońskiej marki z napędem HEV. Lideruje kompaktowa Toyota Corolla (13 520 szt.) przed SUV-em Toyotą C-HR (7 629 szt.). Kolejne miejsca zajmują Toyota Yaris Cross (7 565 szt.) oraz Toyota Yaris (6 242 szt.). Czołową piątkę uzupełnia Skoda Octavia (6 151 szt.), czyli najpopularniejsza miękka hybryda w Polsce.
Wśród pełnych hybryd najpopularniejszą alternatywą dla Toyoty jest Hyundai Tucson (4 798 szt.). SUV-em z największą liczbą rejestracji i układem mild hybrid jest Volvo XC60 (4 607 szt.). Model szwedzkiej marki cieszy się już większą popularnością niż pełna hybryda Toyoty RAV4 (4 296 szt.). Do 4 152 rejestracji w 7 miesięcy dobiła liczba Nissanów Qashqai, które oferowane są zarówno jako HEV (w układzie szeregowym), jak i MHEV. W Top 10 jest jeszcze Mercedes GLC (3 666 szt. SUV + Coupe).

Które salony sprzedają najwięcej hybryd w Polsce?
Sumując rejestracje pełnych i miękkich hybryd to liderem rynku jest Toyota (nie ma osobowych MHEV-ów w ofercie). Japońska marka z 44 386 rejestracjami ma aż 27,6 proc. udziału w rynku hybrydowym w Polsce. Drugi Mercedes ma dopiero 11 611 rejestracji, będąc liderem wśród napędów MHEV. Dalej w rankingu dalej widać marki premium, czyli BMW (10 839), Audi (9 675) i Volvo (9 475). Skoda wyprzedza natomiast Hyundaia (8 079) i Lexusa (7 939). Do czołowej dziesiątki łapię się jeszcze Renault (5 294) i Nissan (5 153).