Legendarny silnik spalinowy wraca do produkcji

Dla wielu osób nowoczesne samochody niekoniecznie oznaczają postęp. Choć oczywiście są bardziej ekonomiczne, szybsze, czy bezpieczniejsze, to jednak jakość konstrukcji, trwałość, czy wydajność w określonych sytuacjach, są mocno kwestionowane. Ponadto, jeśli ktoś z was szuka samochodu, z którym można nawiązać prawdziwą więź, jest to wyjątkowo trudne.
Nowe auta naszpikowane są technologią i to elektronika odgrywa w nich dzisiaj kluczowe znaczenie. Samochody potrafią samodzielnie hamować, zmieniać pas ruchu, a nawet przejąć kierowanie za nas. Ale dla pasjonatów motoryzacji to za mało, aby sięgnąć do portfela i kupić sobie całkowicie nowy samochód. Jeszcze nie tak dawno temu to silnik spalinowy był najważniejszym elementem samochodu i Toyota zdaje się o tym pamiętać.
Wielu miłośników motoryzacji decyduje się więc na zakup samochodów na rynku aut używanych. Samochody wyprodukowane przed laty mają duszę, mniej elektroniki, a przede wszystkim ich silnik spalinowy jest bardziej szlachetny i trwały. Producenci zdają się zauważać te trendy, więc wkrótce możemy liczyć na pewne ocieplenie.
Toyota wyjątkowo dba o swoich klientów

Japończycy wznawiają produkcję podzespołów do samochodów, które od dawna nie są produkowane. Toyota, za pośrednictwem swojego GR Heritage Parts, oferuje całkowicie nowe części do modeli takich jak 2000GT, Supra trzeciej generacji, czy Land Cruiser z lat 60. Teraz producent dodaje do oferty cały silnik spalinowy o oznaczeniu 4A-GE. Napędzał on takie modele jak Corollą AE86 czy MR2 AW11 w latach 80.
W porównaniu z innymi produktami, oddział GR posunął się jednak dalej w kwestii czterocylindrowego, rzędowego silnika. Japończycy wykorzystali postęp, jakiego dokonali w międzyczasie. Dlatego też kanały dolotowe czy wydechowe mają grubsze ścianki, co wydłuża ich żywotność. Kanały dolotowe zostały również wypolerowane, aby zredukować tarcie. Ulepszono również komorę silnika, a producent przeprojektował głowicę silnika.
Silnik wykorzystuje też nowy rodzaj żeliwa, który jest bardziej wytrzymały. Inżynierowie Toyoty przeprojektowali również wał, a także zmienili proces wiercenia cylindrów. Toyota musiała więc zainwestować dużo pieniędzy i czasu we wznowienie produkcji silnika 4A-GE. Jest jednak niemal pewne, że się to opłaci, ponieważ właściciele, widząc, że producent dba o ich ukochane samochody, chętniej wybiorą się do jego salonu przy zakupie kolejnego.
