Po zafundowaniu poważnego wzrostu wydajności dla bliźniaczych pod względem silnika Audi RS6 i RS7, niemiecki tuner Abt powraca. Tym razem pod swoją lupę wziął RS4 Avant. Dzięki ostatniemu faceliftowi jego moc wzrosła do 510 koni mechanicznych, natomiast Abt postarał się również o zmiany wizualne.
2,9-litrowe biturbo V6 pracujące pod maską RS4 Avant zyskuje dodatkowy zestaw chłodnicy wody i panele wlotu powietrza. To w połączeniu ze znaną jednostką sterującą firmy Abt zapewnia łącznie 530 koni mechanicznych i 680 Nm momentu obrotowego. To względem serii wzrost aż o 80 KM.
Tuner podkreśla dodatkową moc za pomocą tylnego spojlera oraz tłumika z czterema grubymi rurami wydechowymi o średnicy 102 mm. Na błotnikach znalazły się otwory wentylacyjne zbudowane z karbonu.
Jeśli zaś chodzi o podwozie, największy na świecie tuner pojazdów WAG opiera się na sprężynach śrubowych i sportowych stabilizatorach. Dostępne felgi są w rozmiarach 20 lub 21 cali.
Wewnątrz znajdziemy sporo karbonu m. in. na ramach foteli, oparciach siedzeń i panelu sterowania. Jako opcja Abt przewiduje również specjalne panele dla gałek zmiany biegów i przycisku „Start”, a także specjalne oświetlenie wejściowe.