Najlepsze Audi w historii?
Niemiecka marka zaprosiła dziennikarzy na grecką wyspę Rodos, gdzie garstka szczęśliwców miała okazję poprowadzić przedprodukcyjną wersję Audi RS E-Tron GT. Elektryczny samochód ma oficjalnie zadebiutować jeszcze pod koniec tego roku. I tu pada ważne pytanie. Po co komu Diesel lub mocna benzyna?
Topowy wariant nadchodzącej linii E-Tron GT będzie wyposażony w dwa silniki elektryczne, jeden z przodu i jeden z tyłu. Wstępne dane potwierdzone przez rzecznika Audi to 598 KM (w trybie Overboost 646 KM) i moment obrotowy w wysokości 830 Nm. Takie liczby poskutkują rozpędzeniem go do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy, mimo wagi około 2,3 tony. Maksymalna prędkość tego zestawu to 250 km/h.
Po co komu Diesel?
Elektryczny sportowy sedan ma dwustopniową skrzynię biegów, przy czym pierwszy bieg utrzymuje prędkość poniżej 80 km/h. Bezemisyjna alternatywa dla Audi RS7 jest szersza i niższa, ale ma mniej więcej tę samą długość. Linia dachu jest bardziej pochylona z tyłu, co drastycznie ogranicza przestrzeń nad głową dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
Sprzedaż Audi E-Tron GT rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a ceny powinny oscylować w granicach 500 tys. złotych. Wersja RS ma z kolei zaczynać się od 646 tys. złotych.